Frostigt på Orsasjön

Igår lördag var det tävling på Orsasjön, vi samlades ute på Udden eller festplatsen om man så vill.

Minusgraderna skrevs till 22 när man klev upp på morgonen och fram till utgången så var det hääärligt nog varmare...Bara -19....

Bet bra i kinderna och igenväxta luftrör när man travade ut. Tänkte mest få lite frisk luft denna dag och de tankarna infriades ordentligt:-) Gick ut på Grindalsgrundet och hade som taktik att börja längst ut och på sydliga toppen, Laxen var med och började lite längre in.
Jörgen traskade lite längre bort och till senaste segerplatsen vid Sandgrundet. Han var tillbaka efter ca 45-60 minuter.

Åt mig nappade det i princip ingenting, kämpade på och letade där ute och även längre in men fick inte fart på några abborrar. Lämnade Grindal med 10 jävligt fastfrusna abborrar i säcken.........
Tog mig en promenad mot Gröthar där några hål gjordes, inte en stöt....Fortsatte in i Hagabergsgropen, inte en stöt...och det var där tankarna om ett fullvärdigt medlemsskap i klubben DAFT började frodas:-)
Traskade uppgivet mot starten då jag såg en välkänd skuggfigur...Weine satt långt ut och jag vek av för en liten påhälsning....Han hade haft ett "skapligt" fiske i början men när jag kom var det ganska slut. Tror det hade gått 2 1/2 timme då....
Tittade ut mot Ångbåtsgrundet och där satt nu Jörgen och Laxen som omgrupperat långt tidigare. Tog mig ytterligare en promenad ut till dem och där nappade det lite fisk faktiskt och lite kul blev det en kort stund.

Vet inte hur prislistan formerades till slut då jag var tvungen att dra iväg innan den förkunnades....Jörgen hade iaf 2,4 , Laxen 2,1, WP 1,5 . Peter Järnberg mest (som jag vet) 2,8 kg. Själv stannade jag på 1260 och 52 borisar.
Mago hade inte kommit i land och Jörgen trodde möjligen att han skulle kunna matcha Peter´s 2,8....

En frisk dag var det i alla fall och det får duga:-)



Humle och Dumle sitter i bilen och är kaxiga:-)
Laxen på väg ut på Grindalsgrundet, rosig om kinderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0