Hemma igen

Tung tid som sköljer över oss....

Åkte hem från Norge på måndagnatt, tillståndet har försämrats hemmavid och nu vill vi vara nära. Vi kämpar på.

Tänker dock försöka mig på några ord här och där, skrivandet är för min egen skull då det är något som jag behöver....

Håller på med norska NAV (försäkringskassan typ) om att ta ut närståendedagar och hoppas det ordnar sig.

-----------------------------------------------------

Ska försöka sticka emellan med lite bowling och annat smått och gott. Blev i alla fall uttagen till match på söndag för Siljan Bk. Laguttagaren messade och undrade om jag lovade 750 på söndag....Haha, jag svarade att om det inte blir den poängsumman så ska jag käka upp hans skägg:-).......Eftersom jag det här året är mer ödmjuk la jag till att "nä, det kan jag inte lova men lovar att göra som alltid, så gott jag kan".......MEN naturligtvis så spårade det ur med ännu ett mess:-P Skickade..."ska smälla in en åttahundring och köra ner i halsen på gamarna på läktaren;-)"
Så nu har jag satt lite press på mig själv så det är väl bara att sopa in några hyfsade serier:-)

Spelade en match i Norge innan jag åkte hem på natten i måndags....Började med två usla serier och var på väg ur "500gruppen"....Det är bara jag och lagmedlemmen Johan kvar i den gruppen av alla spelare, dvs hålla sig över 500 på tre serier i alla matcher.
Fick lov att göra minst 203 i sista serien och serien såg ut så här

9/  X  X  X  X  X  X  X -9 X 8 1 Det blev 237 men var helt inställd på 290 då strikebollarna var härligt bra....Så sket allt sig i nionde rutan då klotet gled ur tumhålet!! Ramlade rätt ner och ut på banan i sakta mak för att soft landa i rännan efter 5 meter......Där försvann fokuseringen och en bra serie blev bara hyfsad. Men snart kommer det en kanonserie, känner jag är på gång:-)

_________________________________

Fisket ligger helt nere för tillfället....Ska försöka ta mig in i garaget(förrådet)  få se om någon inspiration dyker upp. Ska iaf bli mäskbeställning snart. Blir en Konsumkasse med Sensas tror jag:-) Tono är kontaktad....Någon av Matcharna som ska ha något så får ni säga till....

----------------------------------------------------------

Stirrade på några filmer härförleden.....Vet inte om jag skrivit om dem men de som sågs var iaf

Donkey Punch.....En ganska tråkig tillställning som ritas in med en tvåa i mitt block

Surveillance....Regisserad av Jennifer Lynch, dottern till David, vilket borde borga för en film i min smak:-) Tyvärr inte helt gedigen men ändå lite smått "kul" för mina anspråk...Snubblar till sig en trea.

Tror det börjar bli dags att öppna några boxar med Alla älskar Raymond eller så blir det Seinfeld.....En daglig dos av skratt är trots allt en medicin så god som någon.

------------------------------------------------------------

På torsdag börjar jag hos sjukgymnasten, hon ska kolla mina hälsenor.....De känns lika stela som.....ja...som Stormen på ett dansgolv ungefär;-)  En 112-årig amputerad krigsveteran rör sig bättre än vad jag gör på morgonen.....:-P
Jaja, Stormen dansar bättre än en sådan.....marginellt;-)....Hohohoho:-)

-------------------------------------------------------------
 Nej, just det ja.....skulle ju inte göra mig lustig över andra det här året....Verkar bli svårt att hålla, man kanske ska ta och acceptera sig som man är? Vad vet jag? Ska bättra mig

------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Bullen

Kram

2009-01-21 @ 18:40:00
Postat av: Pink Angel

... då klotet gled ur tumhålet!! :O

Brukar väl vara tummen som glider ur :P

2009-01-21 @ 18:49:09
Postat av: Anonym

Blev lite fel där:-)



Tack Bullen

2009-01-21 @ 19:24:35
Postat av: LiNdA

hahahaha

Pink Angel märker ord å meningar..

å vart kommer det ifrån?!?!?

mR Ordbok kanske :o)

jag reagera inte ens på felskrivningen,

fattade ju det hela ändå :oD

vad säger det om mig?!

2009-01-21 @ 22:08:06
Postat av: Storm

Hörru !



Bara så du vet så är jag inbjuden till Let's Dance nästa säsong !!



Kanske vi skulle köra tillsammans i de "stelopererades" klass ;-) !



Hae't !

2009-01-21 @ 23:09:33
Postat av: Bullen

Bara inte tummen glider ur vid fel tillfälle så..:()

2009-01-21 @ 23:13:18
Postat av: Storm

Vänta du bara "Bullen" ;-) !

2009-01-22 @ 20:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0