Marcus Aurelius

" Vilken lycka man får uppleva i livet beror på kvaliteten hos ens tankar"

Så sa han, den gamle romaren.......

Well, mina tankar har ganska medioker kvalitet

Hursomhelst....man kan ju försöka lätta upp dem med lite fin rom till exempel:-) Så jag unnar mig ett glas här och nu:-)



Rommen är iaf finare än bildjäveln;-) Satan vad suddigt......eller vadfan dricker jag för nåt? Träsprit?

Nåja, tänkte börja på en bok också...inte nödvändigtvis i kombination med rom...men iaf:-)

Nyinköpt på ett ställe där jag inhandlat en hel del böcker:-) www.redaktionen.se

By the way, hörde en sann historia...apropå att det finns rätt virke i en del....av en fiskekompis. Hans far är 90 någonting (tror jag) och rätt så pigg.....När gubben var drygt 80 klipptes ett finger av när han höll på med något arbete...Han var in och fick sy ihop stumpen vid första leden.....Men grejen var att han tyckte den där stumpen var ivägen så han åkte in till doktorn och bad om att få ta bort den jämns med handen/knogen...Det fick han naturligtvis inte....Han funderade på det där och gick till frugan och frågade om hon ville hugga bort skiten....Det ville hon naturligtvis inte:-)
Då gick han ner i källaren, byggde ihop en slags giljotin av lite saker han hade därnere.....En tung sak som skulle slå av fingerstumpen ordentligt....Så en dag var det dags och han monterade handen i giljotinen så den skulle klippa stumpen vid knogen.....Gubbjäveln drog i snöret och bilan föll...Gick perfekt förutom att bilan inte gick hela vägen igenom stumpen, gubben tog hammaren och skickade på ett par smällar och vips så var det ordnat som han ville:-) Han åkte in till doktorn och de fick sy ihop:-)
Själv tycker jag nog han kvalar in i kategorin "Stenhård" :-)

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Bullen

Allt jag fick ihop var en halvturdrucken flaska Grants som jag tänkte göra nått åt nu. Hade smakat bra med Rom oxo.

2009-01-09 @ 21:05:00
Postat av: broder green d-ä

detta är nog sant !!! var hema och jobbade isamma hus som gubben boddde i. nu bor hans barn i detta hus. huset finns i selja. barna berättade samma sak

som du berättar. så det finns en sannning.!!!

2009-01-09 @ 21:26:19
Postat av: broder green d-ä

förresten !! dom visa mig bilan! såg ut som dom , de använde frankrike förr. såg ut att va ganska

effekiv !? kanske till avsnoppning till cigarer!

2009-01-09 @ 21:32:28
Postat av: broder green d-ä

kommer ihåg en grej farsan berätta !

min farfars bror var i krångdalen o högg träd med min farfarsfar när han klöv ena stortån med yxan.

per som min farfarsfar hette.sydde ihop det med björntråd.transport till mora lasarett,efter två dar till häst. per,s råd till erik ,pinka på såret varje morgon.nä erik kom till lasarettet sa doktorn

bara,jag hade inte sytt ihop det bättre själv!!

SÅ GLÖMM INTE BJÖRNTRÅD!!!!

2009-01-09 @ 22:15:47
Postat av: broder green d-ä

kommer ihåg en grej farsan berätta !

min farfars bror var i krångdalen o högg träd med min farfarsfar när han klöv ena stortån med yxan.

per som min farfarsfar hette.sydde ihop det med björntråd.transport till mora lasarett,efter två dar till häst. per,s råd till erik ,pinka på såret varje morgon.nä erik kom till lasarettet sa doktorn

bara,jag hade inte sytt ihop det bättre själv!!

SÅ GLÖMM INTE BJÖRNTRÅD!!!!

2009-01-09 @ 22:18:21
Postat av: Storm

Håkan !



Goa killar på den tiden ;-) !



Hae't Gött !!

2009-01-09 @ 22:39:17
Postat av: Anonym

inte ialla fall,som dagens mesproppar!!!

2009-01-10 @ 12:26:00
Postat av: Pink Angel

När du ändå nämnde dagens så vill jag bara lägga in några rader



Kommer ni ihåg.....?





80-talet, visst är det ofattbart att:



Vi på fullt allvar trodde att George Michael var hetero



Vi köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hem



hockeyfrillan fanns på var mans huvud - gärna i kombination med en synthtofs



Seglarskon betraktades som "klassisk" och "tidlös"



En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar



Dirty Dancing stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexig



Ett Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med en konstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombination med alkohol hade en naturlig plats i våra garderober)



Axelvaddar, ju större desto bättre, gav oss en naturlig siluett



Mascaran inte skulle vara svart utan ha samma färg som ögonen

- blå, grön eller brun



En bit kassler med ananasskiva betraktades som exotisk och att alla maträtter som innehöll ananas hette någonting med Hawaii



Den lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste efterrätten glace au four



Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik - då blev det hack i skivan



Det fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på,den kallades stereobänken.



Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort som vi förvarade i speciella boxar.



Det gick rykten om att Michael och Janet Jackson var samma person.



Det vita mirakelmedlet Tippex var det enda sättet att åtgärda stavfel



Vi trodde att vi skulle få HIV vid blotta anblicken av Jacob Dahlin och Sighsten Herrgård



Tights och storskjorta var en naturlig kombination



Våra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtande

clowner och galopperande enhörningar



Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten



"jag skriver en check" var en vanlig replik i shoppingsammanhang



Snabbmat var detsamma som "en grillad med mos"









År 2009, du vet att du lever år 2009 när



1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen







2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år







3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer







4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig







5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras epostadresser







6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag







7. Din chef klarar inte att göra ditt jobb







8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar







10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget







11. All reklam på TV har en internetadress under







12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de första 20-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den







13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå "online" innan du hämtar kaffet i espressomaskinen







14. Du lägget huvudet på sidan för att le







15. Du läser detta och nickar och ler





16. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknades i denna lista





17. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där







18. Och nu sitter du och ler åt dig själv





Ha en skön kväll :)

2009-01-10 @ 14:34:08
Postat av: Pink Angel

Sorry hade lite tråkigt bara :)

Men du som gillar frågor kan väl fundera över detta (har gått igenom lite sparat :O fattar inte att man ska spara på allt :S :P :D)



Följande är en av Carl Schultz filosofier, skaparen av Snobben.

Du behöver inte kunna besvara följande frågor. Läs bara igenom brevet så kommer du att förstå andemeningen.



1. Räkna upp världens fem rikaste män.

2. Räkna upp fem vinnare av Heismantrofe'n.

3. Räkna upp dom fem sista Fröken Sverige vinnarna.

4. Räkna upp 10 personer som vunnit Nobelpriset.

5. Räkna upp dom sex sista som vunnit Oscars för bästa aktör eller aktris.

6. Räkna upp dom tio senaste vinnarna av WM i hockey.













Hur gick det?

Poängen är att få av oss minns gårdagens rubriker.

Dessa är inte andraklassens pristagare. Dom är dom absolut bästa i sin gren. Men applåderna dör. Utmärkelserna uteblir. Deras gärningar glöms bort. Diplomen begravs med sina innehavare.









Här kommer en frågerunda till. Få se hur du klarar den:

1. Nämn några lärare som hjälpte dig under din skolgång.

2. Nämn tre personer som stöttat dig i genom svåra tider.

3. Nämn fem personer som lärt dig nåt värdefullt.

4. Nämn några som fått dig att känna dig speciell.

5. Nämn fem personer som du gärna umgås med.







Lättare?

Sensmoral: Dom människor som gör ditt liv värt att leva är inte dom med mest pengar, mest utmärkelser eller mest berömmelse.

Det är dom som bryr sig som räknas.







Bekymra dig inte om att världen ska gå under idag.

Det är redan imorgon i Australien

( Charles Schultz)

2009-01-10 @ 14:59:55
Postat av: Mr Pink

Oops, det var låånga kommentarer:-)Men ärligt, jag kunde ju några av de där första frågorna;-)



Håkan, min historia är sann och huset finns i Kråkberg, inte i Selja:-)

2009-01-10 @ 17:50:01
Postat av: broder green d-ä

okej,kråberg kanske!?men det var iallafall i selja

dom dom visa mig giljotin. förresten blir du med till Nora till helgen??

2009-01-10 @ 18:07:49
Postat av: Bullen

Nu undrar jag bara vad det är för fel på min hockeyfrilla som jag gärna permanentar vid högtidliga tillfällen då jag även ikläder mig mina blå seglarskor?



Att att Michael och Janet inte skulle vara samma person är ju bara humbug.



En grillad med mos? Är inte det paradrätten på Orsa Hotell?

2009-01-10 @ 18:53:02
Postat av: Bucco

Hei,Ping Angel hva er fel på det her???:Ett Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med en konstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombination med alkohol hade en naturlig plats i våra garderober).



Du river fram minner fra denna tid som jag trodde var død och begravad.Det var "big fun" med "the body" en gång for lenge sen.Jag kan erindra.......

2009-01-10 @ 22:12:35
Postat av: Pink Angel

Trevligt att jag kunde bidra med trevliga minnen :) Mina minnen från 80 talet är allt annat än trevliga :S Tur att man är rädd för kameran :) finns iaf INGA bildbevis från eländet :P :D

2009-01-11 @ 13:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0