Fotboll, fiske och midsommar

Midsommarafton imorgon...eller rättare uttryckt..idag:-) Dags att bänka igen locken och sova lite kanske?

Mycket fotboll nu och det gillas of course. Confederation Cup nere i Sydafrika och U21 Em hemma i Sverige.....

Sverige smällde dit ett gäng bleka vitryssar i tisdags och det var fantastiskt kul att se svenskarna. Bäst på plan i mina ögon...Pontus Wernbloom...En spelare helt i min smak. En kämpe och lirare i en och samma person. Sedan vinner han på skrattet också:-)
Klockan 16 idag på midsommarafton blir det nog en aning svårare motstånd då de ställs mot Italien, ett Italien som inte imponerade mot Serbien. Tror dock på mitt favoritland all categories och hoppas på Giovinco som vanligt.
Matchen kommer avnjutas hemma på la famiglia Bruks residens tillsammans med några väl kylda tjeckiska öl:-) Efter den italienska segern ställs en delikat meny fram och jag ser mycket fram emot den
Basilikaslungad färskpotatis med parmaskinka
Inkokt lax
Nässelsoppa med citrustouch
Vitvinsmarinerade fläskspett med ugngratinerade sötpotatistärningar
Matjestårta
Svensk sommartårta
Å en massa lowcarbbira:-)

Vill mest tävla i den där potatisslungartävlingen...Är antagligen grym på den då mitt minne påminner mig om att jag förra året slungade en knöl hela 37,43 meter......


*************************************************************

Kollade Italien - Egypten ikväll i Confederation Cup....Blev förlust där med 0-1 och ingen höjdarmatch. Egypten räddades av deras målvakt som gjorde några riktiga prakträddningar. Det är för övrigt sällan jag ser samma matcher som alla expertkommentatorer:-P Det var någon som tyckte det var en rättvis seger för Egypten.....Hur i hela friden då?undrar jag!
Skottstatistiken en bit in i andra var ca 16-3 i fördel Italien......
Nu är det Brasilien som gäller på söndagkväll och italiensk seger är ett måste......Tror det fixar sig:-)
By the way, det babblades en del om Cannavaro också, om det var rätt att han var uttagen i landslaget och så vidare....En tyckte väl att det kunde ifrågasättas och jag kan bara säga att Cannavaro platsar i ALLA lag! STÄNDIGT!
Att jämföra Cannavaro med t ex en lågintelligent spelare som Sergio Ramos är som att jämföra glimrande guld med grå lera...Ramos är en lallare

*************************************************************

Nä, dags att flisa ur några tänder och låta nervrötterna känna sig levande.....Funderar på att ringa in ett gäng dvärgar, dänga i mig en flaska grappa och gå ner på byn och kasta runt de kortväxta...Kan det vara en midsommar värd att minnas?

***************************************************************

Bowlinghallen nyöppnade idag också med Orsa Grönklitt som ny ägare. Var visst nåt jippo därnere på eftermiddagen, godisregn åt barnen och nån Svarte Piraten som skulle leka runt där.........Känns ju som att det varit nog med svarta pirater där nere och lallat runt:-P  If you know what I mean;-)

Snart kör vi första träningen och det ska bli kul.....

Kommentarer
Postat av: Bullen

En synnerligen glad midsommar och en skön helg tillönskar jag dig och de dina. Enda smolket i bägaren är väl att du inte får fira den med mig i år. Själv skall jag häfta fast knätofsar i testiklarna, dricka träsprit, suga på en ljummen lake, sluta mina ögon och drömma mig bort till strandbrinken vid Lunden. Nästa Fredag sitter jag förhoppningsvis där på riktigt men med en birax i ansiktet istället för en lake.

2009-06-19 @ 14:03:07
Postat av: Mr Pink

I´ll be with you babe:-)

2009-06-20 @ 01:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0