Helgen är här

Jaha, då klev man av Norgeresan och förmodligen ett fantastiskt fiske.....Pratade med Jörgen idag och vi åker inte, dels är min själ en aning deprimerad överhuvudtaget och sedan börjar pengarna tryta snart.....Den här norska försäkringskassan tar tid på sig kan man säga:-P Lååååånga handläggningstider.......

Well, kanske blir nåt fiske här hemma, Nusnäsnappet är ju imorgon...Kanske kan vara något? Annars blir det som vanligt.....En fika, Travronden, bygga ett system och sedan hänga framför AtgLive:-) Spiken imorgon heter Voodoo Hornline med Svanen....Ska ha en till men den bestämmer jag imorgon.....:-)

Såg en film igår, Lakeview Terrace med Samuel L Jackson, den behöver ni inte se.....Inte mödan värt.


Någon som är ledig till veckan för lite fiske någon dag? Hade tänkt testa Dyversjön, vet att de fått bra där senaste säsongerna och med skaplig storlek. Vägen är plogad fram till sjön så det är nära tillhands......Skulle ju bli varmt och gott till veckan också.

Annars väntar påsken med lite tävlingar och naturligtvis lite vinpimpling;-) GrevNils kommer upp och det blir kvalitetsdrickning och förhoppningsvis någon vällagad bit mat som står på agendan. Hemsjönappet hade han iaf tänkt besöka....Hemsjönappet som i år också får celebert besök av Mr Storm! Kul:-) Nu blir det kanske inte hundraprocent fiske för Döddepojken då han mer ska vara serviceman åt sin son....men ändå:-)

Nä, dags att knacka ur några tänder och känna fjäderlätta smärtilningar stråla likt tusen stjärnor över hjärnbarken....Tänker knacka på hos grannen och klaga på höga ljud, inte för att han har några höga ljud för sig men just bara för att inleda en diskussion som förhoppningsvis slutar med hans inälvor i min köttiga grytmiddag..........Well, tills vi hörs igen.....Keep up the good work

Kommentarer
Postat av: Finn E

Ajajaja ! Det var synd da gutter, men det kommer flere tog vet dere. Vi får kose oss så best vi kan uten dere og vi sees på Storhamra der jeg håper vi får bra forhold :-) Jeg og broders Streng er klare som f.. og er lystne på bra resultater.



Skal forøvrig til Sweeden i påskeuka med familien, turen går til Borlenge der kroppen skal bløtlegges og fruen skal handle av seg frustrasjonen over at jeg tar en ferieuke i Selen :-))



Sliter du med NAV Kenneth, du er ikke den eneste. Alt som har med staten å gjøre er det bare f.. med.

Kan ellers opplyse at Spenstprosjektet er påbegynt og jeg har funnet igjen mange muskler som jeg ikke viste at jeg hadde. Du er vell i gang du også Kenneth ?

Nå er det bare å gjøre seg klar til grisfiske - tape fingre - finne frem 10 kroker - sette på 20 sene - sette på Brum 50mm :-)



Ha en god helg !

2009-03-27 @ 18:47:28
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Brutte

Jag kanske kan vara ledig till veckan - skulle verkligen behöva singla ned en skitig Anderspirk i en polyhumös dyngpöl (färgtal överstigande 250 mg Pt/l) med taskigt försurningsindex samt total avsaknad av cructaceér, men i gott sällskap - dig! Hade varit jävligt kul, men då lär jag väl slita ut ledbandet igen i kvackigt snöpuls och du får äran att bära mig iland (har dock lyckats gå ned 6,5 kg på drygt 2 veckor genom att äta ägg och det feta på skinkan å väger nu moderata 100,5 pannor! - klapp på axeln).

I övrigt tror jag att jag skulle vara betjänt av att hyvla ett par liter vin i ditt goda sällskap och kanske dryfta diverse meningslösheter (som för mig förvisso är att betrakta som viktiga, tror minsann att jag saknar dig och ditt sällskap lite (fan det där sista lät inget vidare)).

2009-03-27 @ 19:23:59
Postat av: Totte

Jag om jag får veta vilken dag.

2009-03-28 @ 01:16:26
Postat av: broder green d-ä

triton sund är väl synd att inte spika eller??

2009-03-28 @ 09:07:21
Postat av: Brutte

Tre ton osund då? (nä, just ja - det är ju ingen kuse man spikar - det är ju Liljas och min sammanlagda vikt som ger den hälsa vi antagligen förtjänar....).

2009-03-28 @ 10:30:01
Postat av: Mr Pink

Det kommer fler turer, Finn Erik:-) Det var nog bra att jag inte åkte, är förkyld och snorig idag:-(

Storhamra är inbokat och den tävlingen missar jag ogärna, får hoppas på bra förhållanden där...Jodå, "Spenstprosjektet" är igång:-) Har promenerat varje dag(nästan) i två veckor nu, lite cykling inemellan...Blir en urblåsning på Sm om två veckor:-)



Brutte - 100,5 kg var min uppvärmningsvikt när det gällde både knäböj och bänkpress så det ska inte innebära några problem om dina knän ballar ur.....Eller är nyckelordet i föregående mening "var" kanske?;-)



Att stänka i oss några vinare är vi bägge väl förtjänta av och att dryfta meningslösheter är ju själva meningen med livet:-)Och vad gäller vår sammanlagda vikt så kan den nog rätt snart vara synnerligen moderat..med tanke på din tilltagande tanighet:-)



Håkan, är i valet och kvalet...Inne på Triton Sund som spik men finns risk att jag gör som vanligt...Kör en chansspik istället och allt skiter sig...eller inte..Catch the Flax??



2009-03-28 @ 11:53:58
Postat av: Mr Pink

Totte, vi får höras om dag...Har inte planerat någon speciellt dag

2009-03-28 @ 11:55:25
Postat av: Brutte

Ät inte upp Richard.....

2009-03-28 @ 15:25:21
Postat av: broder green d-ä

dumt å kasta bort pengar på sveriges bästa häst!!!

2009-03-28 @ 19:26:01
Postat av: Mr Pink

Ja,helt överlägsen igår....Men i Olympiatravet lägger jag slantarna på Torvald Palema, som han såg ut när han växlade gänget i comebacken!

Fanns vissa likheter med mig på 80-talet....Smidig, snabb, fräsch, muskulös....och med hästansikte;-)

2009-03-29 @ 10:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0