Elitloppet

Idag blir det bänkning framför teven, skiter i om solen tänker vara framme hela dagen....Blir ju bara grisröd ändå

Gårdagens V75 gav inte mycket pengar i min plånbok även om två spikar var dunderbra:-) Tyvärr galopperade den tredje spiken i ledningen när allt syntes klart:-( Well, nya insatser idag och nu ska det ramla tillbaks några kronor är det tänkt

Lopp 1: Elitloppsförsök nr 1 och jag går ut hårt med spik! I sista jobbet imponerade tydligen Enough Talk storligen och med den startsnabbheten den hästen besitter så är det ledning från start till mål. Totalt felstreckad och här startar vägen till miljonerna. Ska man gardera är det att ta alla för olösligt är bara förnamnet. Möjligen de franska hästarna 4 och 8 toppat formen som vanligt och är bäst men det är en eller alla för mig och då blev det en....Enough Talk!

Lopp 2: Försök nr 2 och här är den stora snackisen, snabbare än vinden ska 1 Buck I St Pat vara och det köper jag rakt av...Är jag lättlurad eller? Spik igen och med två stycken inhamrade i början sitter man på leken och virkar tusenlappar resten av loppen. Här startar min favorit 6 Torvald Palema som man ska ta med vid gardering. 7 Igor Font platsar också på en garderad lapp.

Lopp 3: Kolgjinis kanon 7 Moonlight Kronos plus 1 och 9 känns som låst och bara att blicka framåt

Lopp 4: Favorit här blir 3 Main Wise As med lallarkusken Hugo Langeweg Jr, litar aldrig på den styrmannen och slänger med ett gäng hästar till. Passa Kolgjini igen här med 1 Juggle Face, blir det hårt tempo är han med dem på linjen.

Lopp 5: Här kan det vara så enkelt att 1 True Q leder från start till mål men så har vi då denne Langeweg Jr med en obesegrad häst som kommer att köra som en tok och mitt tips är att det blir högt tempo vilket gör att en del kusar kommer in i matchen..Bland annat 9 Tamil Image och 12 Orgoglio. Plockar även med 5 Otto Streamline som varit bra på slutet.

Lopp 6: Här målar jag igen med nästan rubbet. Känner mest för halvskrällen 10 Mystic Lady U.S , främst för att hon får Takter i sulkyn, DET är en bra kusk!

Lopp 7: Spets och slut , hämta ut ...för 1 Marshland!? Vågar dock inte lämna 8 Nu Pagadi utanför systemet då Stig-Erik har grym stallform, såg man ju igår....Slänger med franskt också , 2 Rapide Du Bois som är en spurtkanon, sådana gillas:-)


Vem vinner Elitloppet då? Otroligt svårt att gissa men i och med min tro på amerikanskan Buck I St Pat i försöket så tippar jag den som slutsegrare också. Hjärtat säger kanske något annat ....Hade varit kul med en grussprutande Torvald Palema som speedar ner packet över upploppet till jublet av 30 000 strupar....Eller Triton Sund som tuggar ner dem och lägger underläppen först vid mållinjen....Eller en Commander Crowe som chockar alla och vinner med halva upploppet:-)

Ikväll vet vi svaret...Good luck

Kommentarer
Postat av: Bullen

Tackar..kommer besked hur det gick.

2009-05-31 @ 14:14:01
Postat av: Mr Pink

Torvald Palema!!! Fan, det var kul!:-)

2009-05-31 @ 17:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0