Pain

Vaknar

Väggarna tränger sig över mig, gör det smärtsamt trångt.....Demoner. Demoner innanför huden.
Spetsigt framträngande naglar de sig fast i den lövtunna hinna av verklighet som ännu återstår.......Greppar och famlar efter handtag, resoluta handtag att luta sig mot, finns inga.....Virvlar i förödande hastighet mot ett kravlöst mörker.

Svart

....några konstruktivt framavlade spädbarn ligger plötsligt på golvet....snickrar av deras benpipor, spetsar till dem och slår fast dem i golvet. En aning oannonserat drabbas jag av intellektuellt begär utan sammanhang.

Öronbedövande barnskrik fyller mina hörselgångar......

Lägger huvudet käckt på sned....Ett imponerande konstverk, tänker jag och blickar ut över de lystet planterade kropparna.....

Känner för att döpa installationen och namnet får bli "Total ofullkomlighet"

Förstår att inget finns att greppa, inga utvägar.......Att skapa smärta är möjligen utvägen, genvägen till de höjder där lugnet härskar...

...sågar av skallbenet och sörplar spädbarnsdialektala ljud direkt från hjärnans talcentrum....känner hur mitt intellekt utvidgas med ytterligare kvalitéer

Kämpar för att bringa klarhet i frågeställningarna och finna lugn......Öppnar en konservburk och vardagsrealismen slår ett slag rätt i min panna.....Ögnar slött ner på innehållet och ser små sammanväxta uzbeker som slår volter tillsammans med Hyland....I en burkjävel.....I en burkjävel.

Sliter min blick från burken och tittar mig omkring.....Inget nytt.....Tvivelaktiga konturer av glömda konstverk omgärdar mig och vill säga sanningar...Vill inte lyssna och ger min hjärna en dos av turbulent dekadens.....Vilt flaxande landar den lille Calimero på min vänstra axel, han med äggskalet på skallen ni vet...Vrider krampaktigt av hans huvud med min seniga vänsterhand...Innehållet i Calimero är inte mycket att orda om, ett par deciliter liv........Don´t care tänker jag och ser feministiska babianer äntra scenen i en lustfylld Cashhyllning...Ring of fire....Passar bra till babianarsel är en tanke som slår mig.....

Produktivitet är inget att hänge sig åt och gör det inte heller utan sväljer underliga saker som aldrig borde fått serverats....Ebolavirus med havtorn, klassiskt och väldigt artärförgörande............


Knapphändigt försöker jag sortera mina leverfläckar....Den osannolika mängden gör att jag tröttnar snabbt och söker andra förströelser uppfunna här och nu.....Piercar näsryggen mellan ögonen med en skarp skruvmejsel


Konstruktionen i smärtan ter sig en aning flukturerat....

Livet går vidare






 


Kommentarer
Postat av: Brutte

Väl skrivet....

2009-05-23 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0