V75 Rättvik och veckans kamelvarningar

Några stekheta tips inför lördagens begivenhet i Rättvik

Lopp 1: Som jag ser det ett olösligt lopp och en helgardering känns nästan aktuell. 2 Katjing blir nog favorit innan det är färdigt men jag förordar 8 Olympic Athen och 11 Le Vent A Change....Sedan måste jag nog fortsätta haka på 10 Rea Montana som SKA bli , eller är , en bra kuse. Kryssa så mycket ni har råd med

Lopp 2: Här kan man chansspika 10 It´s A Face, en snackhäst och ett löfte. Fredrik B Larsson som kusk är dock ett stundtals sorgligt kapitel men vi får hoppas han sköter sig den här gången. Det här är också ett svårt lopp och kan vara läge att måla lädret tomt här också......

Lopp 3: 1 Jaded blir storis och samtidigt så börjar tipstidningarna och andra att spekulera i förlust. Det kan man göra och det baserar sig då på att han blir av med spets till Taylor Made. Det kan så vara men jag tror att det går så pass fort att luckor uppenbarar sig som manna från himlen och Jaded övertar och sitter i front tidigt och bara vinner.Tycker inte det är så mycket emot även om 8 Standpoint är en bra kuse och Jonke siktar mot Elitloppet tydligen med den här. Värst emot ser jag ändå 12 Earl Tilly vara om Svanstedt ställt iordning som han brukar, nu vinner man väl lika ofta från spår 12 på kort distans som jag lyckas låta bli att flå en bonde i Lantmannaoverall......Vänta , vad hade det med saken att göra? Sorry blandar in andra ämnen här;-)

Lopp 4: Isbjörnslopp och en i toppform varande 6 Aldermarin kan vara lösningen. Men jag kommer gardera friskt och glömmer inte skrällarna 14 Slettvoll Rambo och 12 Kjölstad Spik(som gick som en skållad råtta sist)

Lopp 5: Här kommer en häst ut som jag spikade i senaste starten och då satt Mr Kihlström och såsade liiiite för länge annars hade jag plockat in lite deg. 12 Alvena Nancy är hästen och kan vara en spik. Annars varnar jag också för (tjatar) om 11 My Samba. Storfavorit blir 4 Princess Amason men det är en av flera om man garderar.

Lopp 6: Här är veckans drag i form av 7 Lost Without You. En knallspeedig häst som jag tror bombar ner allt över upploppet.
Vill ni gardera så ta med hästen "alla" tjatar om, 3 Device.  8 Einar Celeber måste också med och nu med Örjan i skutan så kanske den bara är bäst....Iaf näst bäst efter min spik:-)

Lopp 7: Sista loppet och dags att casha in och det gör man med mitt korsdrag i kuponghögen, 9 Jenspeter Hornline! Väldigt stor favorit blir 5 Bob Hope och det är inget fel i det, bra häst som kanske bara vinner MEN jag vill sitta inför sista och se mitt drag vrålspurta hem en TonyMontanahög stapel av pengar......Tar även med 1 Gidde T.H med Uhrberg som kusk.....

Lycka till som den gode Uno Hedin sa (kanske fortfarande säger) i Sportradion i programpunkten "Hedins hundring"

Vet inte riktigt vad jag ska kalla det här för men typ "Liljas Ljus i Mörkret" kanske? Inte fan vet jag

Kommentarer
Postat av: Totte

Olösligt???? Nä tror inte det. Spik på nr 6:

MANNA och VÄRLDENS BÄSTA KUSK!!!!!!!!!!!!

2009-05-09 @ 08:55:05
Postat av: Bullen

Skall nu överväga och begrunda detta för att sedan spela ytterst sparsamt och vinna en hjävla massa pengar. Lägger upp raden när den e klar.

2009-05-09 @ 08:59:43
Postat av: Bullen

Så här blev det iallafall.





Lopp 1: 6, 8, 10, 11

Lopp 2: 2, 3, 4, 10,

Lopp 3: 1

Lopp 4: 6, 12, 14

Lopp 5: 4, 12

Lopp 6: 7, 8

Lopp 7: 5, 9

2009-05-09 @ 12:49:27
Postat av: Mr Pink

Håller thumbsen för dig, Bullen:-)



Själv spikade jag It´s A Face, Jaded och Lost Without You.....Tror kanske att jag gapar över lite för mycket med de spikarna men vafan, man måste våga:-)

Totte - Jag har med Manna också men tycker nog inte att Örjan är världens bästa kusk, men topp 5 är han definitivt:-)

2009-05-09 @ 14:00:28
Postat av: Totte

Det var inte jag det var Anita. Vad är en kusk?

2009-05-09 @ 16:06:51
Postat av: Mr Pink

Hahaha:-)

2009-05-09 @ 16:50:50
Postat av: Håkan (Karlskoga)

Satte 7:an idag. 18880 kronor vart det totalt.Vi är 10st att dela på det.

2009-05-09 @ 19:01:24
Postat av: BUllen

Det var ju jävligt roligt Håkan...

2009-05-10 @ 00:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0