Coachseger?

Kvällsmatch för Match i bowlingarenan och jag plockade ihop min kropp och duttade in i hallen strax före matchstart.
Som ordförande arbetar man ju för klubbens bästa:-) och det inbegriper även att göra bra bowlingresultat....
Ikväll mötte de storfavoriterna i målarkluddgänget Nääs, där Kjell och den gamle, väldoftande före detta Pink Ballsvirtuosen Göran skulle försvara färgerna. Fk Match´s tappra soldater var som vanligt Nicke och Peter.

Första två singlarna och Nicke kämpade sig till seger med några pinnar över Kjell, bägge hamnade nånstans på 180-talet....I den andra singeln visade Göran sin medfödda talang och tog en enkel seger över Peter. Göran landade någonstans på 225 om inte min hjärna missminner sig.....Dubbeln sen och Nääs plockar hem den med några poängs övervikt. Göran bäst igen med nånstans över 200....
Avslutande singlarna och två segrar ett måste. Min röst hörs bra från läktaren och Matcharna inleder bra. Göran darrar så sömmarna vibrerar i matchtröjan;-)
Kjell börjar vackla efter en bra inledning....Peter plockar fram några kryss ur de korta skjortärmarna( har ni sett hans teleskoparmar?) Kopplar grepp och med avslutande trippel är segern enkel.
Nicke slår en enkel miss, Göran gör samma.....Nicke slår en miss till..då gör Göran samma....Nicke sopar in två strikar...inte Göran och matchen är klar.
Match vänder och vinner med 6-4:-)

Grattar stort och nu kan de bli tvåa efter oss;-)
Peter imponerar med 612 pinnar.

Göran, jag bjussar på fika nästa gång:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0