Många vänner



....man vet att man är en tragisk figur när de enda mailen man får är insättningsbekräftelser från Unibet....

...eller när man går in på Coop och köper tre liter julmust och en burk jordnötssmör, åker hem och får i sig hela skiten, rapar och kollar på Paradise Hotel...

*******

Söndagen snart till ända
Blir ett läkarsamtal imorgonbitti igen. Har lite småbesvär med ryggen igen.
Få se om lite promenader kan hjälpa, är klart värst att sitta
så därför ligger jag nu:-)

Läste precis en kul och initierad debatt på Allringers sida om hockey och de "våldsyttringar" som förekommer då och då på isen.
Bra debatt:-)

Har inte så mycket att tillägga men som fotbollsintresserad (framförallt) och allmänt idrottsintresserad tycker jag det är fruktansvärt tråkigt med det våld som alltmer uppträder på och kring olika idrottsarenor, främst med tanke på vad som nu hände mellan Assyriska och Djurgården.
Att vara supporter och bete sig som riksidiot börjar tyvärr bli en åkomma som är alldeles för frekvent återkommande
Har fått frågan ett antal gånger de senaste veckorna vilka lag jag håller på t ex inom fotbollen.
Grejen är den att fotbollen är så mycket större än att hålla på något lag.
Brukar säga att jag håller mer på spelarprofiler som finns på min "högaktarlista" än något enskilt lag.
Uppskattar alltid en bra fint, en snygg passning eller en Hysénglidtackling oavsett vem som gör den.
Tycker det är viktigare ÄN att "rätt" lag vinner
Blir ibland uppriktigt förbryllad och rädd när jag hör hur supportrar uttrycker sig och kan tycka att renodlade supportrar går miste om väldigt mycket då de sällan kan uppskatta något en motståndare uträttar.
De hatar motståndaren mer än vad de älskar sitt eget lag, åtminstone är det den uppfattningen som ibland kan skönjas

Blir en synnerligen enögt sätt att se på sport

Ja, min insikt säger mig nu att några läsare redan listat ut att det här låter ju klokt men att stenarna viner inne i glashuset;-) Och att det aldrig funnits en mer enögd fotbollsbetraktare än skriftställaren själv:-)

Ja, det finns ETT undantag från det jag skrivit ovan

När Italien spelar kan jag i vissa, små, ynkliga pyttemoment vara en aning enögd...möjligen;-)


************

Visst är det härliga program på teven 
Bluddrade runt i kanalerna.....Oj, vad dekadent det varit om jag bluddrat runt i analerna istället men nu var det kanalerna.
Hamnade på Paradise Hotel
Hamnade på Mammas pojkar
Hamnade på nåt jävla bibliotek där en massa äckligheter skulle utspela sig i tystnad...
Hamnade på Körslaget
Dansbandskampen

Men för helvete! Vad är det för fel?
Eller är det helt rätt och det är bara jag som inte förstår ?

Ärligt tar mina destruktiva krafter över och längtan efter att greppa ett avsågat pumphagelgevär från ett rygghölster, iklädd ett kamouflagefärgat, smutsigt linne....och kasta sig in från vänster i alla program....i dubbel slowmotion.....vilt skjutande och förvandla deltagare, programledare och producenter till en vämjelig sörja av pure shit......ÄR STOR! Längtan alltså...

Att titta på Körslaget är som att få hullingförsedda grävlingar uppkörda och urdragna i urinröret upprepade gånger..

När man tittat på Paradise Hotel i tre minuter vill man slita ögongloberna ur ansiktet, lägga dem på bordet och krossa dem med den tomma jordnötssmörburken som står alldeles bredvid...

Dansbandskampen får mig att gå in till grannen med stämjärn och hammare och be honom hacka bort mina öron...

Äh, jag vet inte....men mycket skit är det

**************



 


Kommentarer
Postat av: Ingo

Ja,vilka jävla tv-program! ibland längtar man tbx till svartvitt och en tv-kanal.. söderkåkar med Arne Källerud och Monica Zetterlund, det va tv det! :)

2009-11-16 @ 19:29:48
Postat av: Mr Pink

Haha, grymt Ingo:-) Söderkåkar! Tror Mille Schmidt var med också, inte att förglömma:-)

2009-11-16 @ 20:08:47
Postat av: Bullen

Tv är fantastiskt. På att göra dumma levande saker ännu dummare. Satt med familjen och såg på "Amreica got tallent" Det slutade med att jag skrev det första hat mail någonsin, Till Sharon Osbourne. För ca tio minuter sen...Hoppas askärringen ramlar och får en nål i ögat. Eller en grej i prutten.

2009-11-17 @ 00:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0