Visa i Kina

Problem eller inte. God egenskap eller dålig. Vad fan vet jag?

Brukar då och då få en del förfrågningar när något ska uträttas, när någon behöver hjälp med något.
Jag hjälper oftast till, svårt med ordet nej som så många......Däremot finns det ett litet problem när jag själv ska uträtta något som det kanske skulle behövas hjälp till....Jag frågar inte om hjälp. Gör det själv istället.
Har ju den "defekten" att jag klarar inte av att liksom planera för länge, diskutera hur saker ska genomföras eller helt enkelt såsa för mycket vilket oftast blir fallet om man är fler.
Vet inte hur många saker som flyttats och burits under årens lopp...själv....medans de andra stått och funderat, diskuterat hur de ska lösa problemet....Klarar helt enkelt inte av sånt där skit.
Det absolut värsta som kan hända är när någon säger ...."Det där går inte"......Då reser sig hela ryggpälsen.
Har alltid den inställningen att det visst går. I regel har det mesta gått också. Finns alltid för mycket jävla slashasar som ser problem med allt.
Visst har man hamnat i situationer där reptilhjärnan sagt att det visst går...och så har det inte alls gått:-P Men försökt har jag ju gjort och varit nöjd med det:-)

En gång åkte jag på senvintern för att fiska, långt uppe på skogen svängde jag in på en avstängd grusväg. Tjälen hade börjat gå och vägen var lite....mjuk. Kände att det var gränsfall men ville prova och kom faktiskt ett par kilometer och inte så långt från fiskestället INNAN det tog stopp med ett kraftfullt SLUUURP! Biljävlen sjönk som sänkt av en Tysonhöger.....total lera och stående på hela underredet.

Så det gick inte, kan man säga. Att åka efter den vägen och ta sig fram till fisket.

MEN det gick att ta sig lös:-) Efter 5½ timmes kämpande med yxa, träd, domkraft, stenar så hade jag lyckats få bilen in i skogen på sidan av vägen med nosen hemåt. Hissat ett och ett hjul, pallrat under varje däck med träd och stenar för att köra framåt flera decimeter, samma procedur igen....igen..och igen ett antal gånger.....Väl i skogen var det bara att sätta sig bakom ratten, sopa i en bra växel och gasa utav helvete och så ut på vägen igen....hemåt.
Blev som sagt vad inget fiske och visst, kunde ju gått till närmaste telefon på en timme men vafan, man lämnar ju inte en så snygg bil ensam:-)

Well, ett gammalt och bra ordspråk från Kina som avslutning....

"Personen som påstår att det inte kan göras borde inte störa personen som verkligen gör det"

  

Dags att sova tror jag...eller så ska man leta insekter och nåla upp i pannan på mig själv.....Entomologi har alltid intresserat mig

Kommentarer
Postat av: Storm

Bra jobbat Boss !



Gjorde nästan samma grej på Orsasjön för några år sedan.



Men vafan, kul att testa !



Hae't Gött !

2009-11-16 @ 21:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0