Failure is not an option

Just det. En gammal replik....som sedermera blev en filmreplik...Apollo 13.

Var på kurs och information idag angående livsmedelslagen och eventuella tillstånd för att servera mat. Blev lite klokare iaf.
Det jag blev mest imponerad av under dagen var att Gunther "tog" mitt t-shirttryck:-) Har ju en t-shirt med texten Nexus-6 More Human than Human....Är ju från filmen Blade Runner och det tog Gunther direkt...I sanning en smula aktningsvärt:-) Blade Runner som för övrigt kom -82 och är en lysande film med replikanter och Rutger Hauer i en minnesvärd roll

Såg att Bullen ville ha travtips och självklart bifaller man en önskan från den mannen....Vill ju inte se Hells Angelsemblemet framför ögonen när man vaknar nån natt med en kvävande näve över munnen....:-)

Avd 1 ser 6 Magic Space som favorit, en kuse som dribblat med min plånbok tidigare...Som treåring var den hos Fredrik B Larsson och var riktigt lovande och efter en misslyckad fyraårssäsong ser det nu ut att ha lossnat i ny regi. Ska med på kupongen. Vill dock lyfta fram 8 Manhattan Sassy till förstaplatsen på ranken, tror den kommer bra till trots spåret och det här är en riktigt bra kamel...Med på lappen även 3-10-7-1

Avd 2 är öppnare än Dembo Tourays målställning(är det den sämsta målvakten i Allsvenskan?Ja) Strecka packet och hoppas på storskräll får bli rådet....Om man inte helgarderar glöm inte 4 Othello Zet.

Avd 3 är en tunn guldsoppa där många gapar sig hesa över 2 Rutger Raket, visst att den tänt till hos Svanen men inte är det förstahästen. Känns som att 5 Dig for Dollars kan ta hem det här...Lopp i kroppen och hyfsat läge. Varnar som vanligt för 3 Smashing Klipp.

Avd 4 kryllar det av nordisar och 5 Odin Tabac kanske bara vinner? Lite skrik om 1 Håkon Jo från bra läge. Nej, svårlöst lopp och plånboken avgör hur många man väljer att strecka

Avd 5 och ännu ett virrvarr av vinnarkandidater...Här är jag inne på att chansspika..2 Diamant Pilen kan vara lösningen och åtminstone tänker jag försöka övertala mig själv till det:-)

Avd 6 ser jag två hästar som man bör strecka, 5 Express Amok och 11 Macho Gossip..Favorit blir kanske 3 Highland Queen som var draget i senaste starten(som skräll) Blev fyra då och det får väl betecknas som godkänt. Känns som hon möter lite enklare motstånd nu så man kanske bör strecka den också.....

Avd 7 Spikförslag och trolig vinnare 2 Victory Love. Garderar man så rekommenderar jag streck för 12 Access Tooma, om nu inte Hanné sitter och slumrar i kön alldeles för länge. 10 Speedy Gold kan vara skrällen igen vid barfotakörning(skor senast)

Okey Bullen! Lycka till!:-)



Kommentarer
Postat av: Greven

ÄNTLIGEN som fylking sa!

Du får mina skrälldrag och lite ideer

Lopp1 : Pandoro , H Adielsson åker aldrig långt utan att ha toppform på kusarna , en 4 %

med på lappen 3,6,8



Lopp 2 : Kan det vara så lätt att Erik rinner undan i spets , kusk på hästen äntligen . 28%

chansspik kanske



Lopp 3 :Svårt ,passar

med på lappen 2,6,5,4,3 - 8,11,7



Lopp 4 :Vingbostjärn , Örjan + barfota = vinst,13%

med på lappen6,1,5,7,2



Lopp 5 : Svårt och öppet men mina drag är 6 , 9 och 12 ,9%-12%-13% . Greta Töll är skyldig mig 500000

ev låset!



Lopp 6 : Dagens jätteskräll! Se upp med Fricken på Romme gick bra senast från dåligt spår . dvs nr7 , 2%

med på lappen: en eller alla men nämner även 11an



Lopp 7 : Sen när det skrällt i alla loppen kommer äntligen en favorit Victory Love 67%.men ni som vill gardera passa flemming med nummer 5 ,20% brukar alltid ha hästar som går ända till mål



Lyyyyycka till som våran expert skulle ha sagt.

2009-10-23 @ 23:16:47
Postat av: Mr Pink

Åhå, äntligen lite bra tips:-)Får väl se om jag ryggar dig då, har ju gjort det i en hel livstid och.................nån gång ska det väl vara dags;-)

2009-10-24 @ 09:02:21
Postat av: Bullen

Två tips??? Det blir för mycket för mig...alldeles rörigt innanför pannbenet. Men jag fick ut 400 rader av det iallafall och jag slapp tänka, det gjorde ni....thank you som Idi Amin sa när han fick rosa toalettpapper.

2009-10-24 @ 10:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0