Lugn och ro

Dags att skriva ner några bokstäver nu när ett, förhoppningsvis, längre lugn infinner sig :-P

Har varit hektiska helger ett tag nu med arbete vilket för en gammal kropp inneburit mer trötthet än vanligt och till och med fingrarna har haft viljan att pensionera sig......Well, nu kan det bli några skapliga helger framöver hoppas jag och förhoppningsvis kan man skörda lite roliga saker att kosta på sig när löningar anländer:-)

Hursomhelst så apropå kroppar.......För fem veckor sedan, en söndag, vek jag ihop en Fazer Blå 200gramschokladkaka efter att mosat i mig två rader av densamma....La den i skafferiet och har inte rört den sedan dess...Slutat med godis och läsk, försökt äta bättre och oftare....Vägde då 116 kg, ny toppnotering genom åren...Vikten nu fem veckor senare är 106,5 kg och till det -6 långa centimeter i magomfång:-)
Okey, har ju bara gått fem veckor och det finns väl alla möjligheter att det skiter sig men kämpar på än och siktar på under 100 pannor för första gången sedan pungen fick hår........

Kollade knapphändigt på Liverpool idag och naturligtvis blev det torsk mot Chelsea.....Igårkväll ägnade jag mig åt Zlatan för första gången och hade sett framemot det....Då blev det visserligen seger men utan imponerande spel, helt enkelt en medioker fotbollsmatch:-P Känns som jag har en inverkan på matchkvaliteter och matchresultat:-P

I Lillån har muddringen avslutats och efter en okulär besiktning så ser det bra ut. Visserligen lite smågrejor kvar men har vi tur kan vi lösa det med vassklippningsaggregatet.
Siktar på en tvådagarsfestival nästa år och med förhoppningsvis bra priser....Tänker inte göra nåt halvdant skit om vi ska arrangera något....

En veckas jobb kvar innan lite minisemester...om nu älgjakt är semester:-) Tveksamt...Blir iaf älgjakt för mig i år efter ett uppehåll på tre år. Ska bli rätt okey. Ska försöka få till lite filmbilder från jakten och det kan bli blodigt;-) Känsliga själar varnas......

Ser framemot nästa helg också med tanke på Danmark-Sverige som blir en höjdarmatch...Skoj!

Bowlingen har legat nere ett tag nu men till veckan är det match i Norge och får hoppas att det här med att vila sig form fortsatt fungerar....Här hemma har jag inte spelat på länge men det blir mer snart då den nya bowlingföreningen Bk Harmoni anmält två lag till Björnfighten till att börja med....Föreningen siktar eventuellt på seriespel så småningom.
Var ner och kollade på Siljan Bk i lördags som hade hemmamatch, blev förlust mot Domnarvet. Utan att vara insatt så verkar det vara väldigt dåligt med spelaruppslutning vilket också kan styrkas i och med att de dragit andralaget ur serien....Att kalla det en klubb i spillror är lite väl magstarkt men nog fan är det några flisor som börjat barkats ur.....Och det är inte med en förvånad min jag konstaterar det.

Börjar bli läggdags för en Norgeresenär:-) Ska ju upp 04.00 och hyvla i mig ägg och bacon:-) Men imorgon får jag sitta bredvid och kan slappa lite i bilen under resans gång, skönt.

Tillbaka till helgen med semesterkrafter


Kommentarer
Postat av: Bullen

Har herrn månne halkat in på Bruksens diet? Ska han bara dricka äckelöl nu då?

2009-10-05 @ 16:37:04
Postat av: Freddan

OJ! ska ni arrangera tävling...? Blir de första gången? hahahaaa. skoja bara. tycker lillån ser och verkar skit kul! hoppas kunna vara med om de blir så.

2009-10-05 @ 18:28:23
Postat av: Mr Pink

Bullen - Nædu! Hær dricks det ordentligt tjeckiskt øl med mycket kolhydrater:-) Å annat smått och gott:-)



Freddan - Ja, det kænns fan som det blir førsta gången:-) Hoppas att vi ska kunna få till någon trevlig tillstællning øver en dubbelhelg i Lillån

2009-10-05 @ 22:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0