Då var det inskrivet

Vad?

Matchprogrammet gällande fotbollsvärldsmästerskapen förstås:-) Har också planerat ledighetsansökan ett par veckor så att de viktigaste matcherna inte ska missas...om det nu blir aktuellt och jag har fått börja jobba då:-P
Räknar kyligt med att Italien springer vidare från gruppen, trots sitt åldersstigna lag, och så småningom möter Spanien i semifinal...vinner där med 2-1 efter två baljor av Roberto Baggio som ringts in för att dominera mittfältet och gör så.....;-)
Hursomhelst.....VM i fotboll är den största sporthändelsen som existerar...iaf för en förtappad själ som min egen:-)

*****

Inhandlade några böcker häromdagen som ska gås igenom när huvudet så medger.....bland annat...

Ulf Lundell " Vädermannen"  - visserligen är jag ingen stor fan av Lundell men plöjde iaf betongboken "Frukost på en annan planet" med ett visst nöje så man kan ju alltid hoppas att den är läsvärd

Stephen King "Liseys berättelse" - Säga vad man vill om King men han är en mycket god berättare och författare

Umberto Eco " Om fulhet" - En sammanställning av Eco och med fantastiska illustrationer hämtade från konstens värld och, för all del, andra världar. Titeln ligger ju helt i symbios med min egen höga person också:-)

Sopade även hem "Vilda växter i Norden" Allt för att försöka lära mig nån jävla blomtuva till så inte herr B ska skratta ihjäl sig åt min okunskap;-)

Även en bok med titeln "Maktspråk" fann jag tydligen vara värd att betala för. Intressant med tanke på bland annat fiskestämman där vissa motspelare gärna spelar på sin yrkesauktoritet i sitt sätt att uttrycka sig.

*****

Inhandlat några filmer där naturligtvis förpackningen var det som sålde.....till mig:-P Metallboxar, skitsnygga, med "The Deer Hunter" och "Blues Brothers" . Framförallt den första är ju en grymt bra film.
Köpte även "Casablanca" som box med en del kul innehåll. Blir att botanisera sig igenom den en vacker dag inom en nära framtid.

*****

Idag åkte jag in på fiket för att käka en nyttig lunch, blev en grekisk sallad....Före det hade en promenad med H stått på programmet och den blev ca 40 minuter lång. Alltid något. På fiket så kom först Grov-Ingo förbi och vi snackade bort en stund. Han var ute på cykeltur med damcykel med ballongdäck. Till saken hör att Ingo är cykelfantast och innehar ett värstingexemplar av racer....men i otränat tillstånd tycker han att det känns bättre att bli omkörd på cykel när man själv cyklar en damcykel...än om han skulle haft sin racer där antagligen hans ena pedal kostar mer än cykeln han blir omkörd av:-) Så han inväntar bättre cykelform innan racern får göra entré:-)
Rätt tänkt där, Ingo

När Ingo gick så kom en annan kompis och då blev jag sittande i TRE timmar! Det blev prat om politik, människosyn och trångsynthet....Intressant:-) Finns ju en del att avhandla i det ärendet.
Som Mr Äppelkärna sa...dags att starta ett parti, Specialdemokraterna:-) I´m in:-)

*****

Annars ser jag framemot filmen "Hierro" regisserad av Gabe Ibáñes. Spansk rysare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0