Finaler

Sent omsider har det plöjts fram en ranking till morgondagens finaler på Åby. Openstretch och svårt att bena ut hur loppen blir körda. Tror egentligen inte på någon hög utdelning men det brukar kunna bli det på Åby så vi får prova

Avd 1: Här är frågan om 2 Bobtail håller ut 3 Jodas Julia från start. Bägge älskar att gå i spets och förlorar ogärna i den positionen. Jodas tror jag är snabbare men sida vid sida brukar det vara fördel den invändige. Tippar ändå Jodas då det är en häst som gillas av mig. Skrällen till 10-11 procent är spurtkanonen 7 Swept To Victory.

A: 3-2-7 B:9-6-10 C:8-1-5-11

Avd 2: Här blir 2 Lazer Crown favorit men inte så stor som jag trodde innan. Det här är en kanon och ni som såg den förra V75-vinsten vet vad kusen kan. Här släpps han till spets och sedan är det bara att räkna in omgångens spik. Letar man motbud ska 8 Dedes Brassie glömmas(vilket den helt gjort av spelarkollektivet i strecklistan) Malmqvist har stallform och hästen är riktigt bra. 7 Proud Philip har gjort det bra och gör säkert ett bra lopp här. 1 Ekets Patrik släpper spets, utmanar på openstretchen?

A: 2 B: 8-7-1-3-9 C: 4-11-12-10-6

Avd 3: 9 Sebastian K blir storis, köper inte det helt även om det är en bra häst. Har vunnit sina flesta segrar från spets och det blir det inte här. Värt att måla på några kameler till här, hoppas jag. 3 Practical Joke på sin hemmabana, med bra startspår och hårdare jobbad inför detta är min förstahäst. 2 In Vivo Face är ärligheten själv, måstestreck med bra läge. 6 City Hall likaså, den är snabb ut och får ett bra lopp. Storskrällen är bortglömde 11 Linita Super Kalle, bra form och den räknas.

A: 3-9-2-6 B: 11-5-4-1-10-7-8

Avd 4: Final i Olympiatravet och det spekuleras hårt om vem som tar spets. Som vanligt är det svårt att lista ut vad Svanstedt tänker. Är helt övertygad att OM han laddar med Torvald tar han spets MEN frågan är om han inte väljer att söka position för att avgöra på sin knallspeed. Mitt förstastreck i loppet hursomhelst. Låser med 1 Nu Pagadi som öppnar bra och får fin position. Glöm inte 8 Triton Sund som kommer in i matchen om det blir högt tempo...Det blir det väl med två hyfsat värdelösa franska kuskar som kommer att bomba med sina starka hästar.

A: 7-1 B:8-5 C: 9-6-10-2-3-4

Avd 5: Förstahäst blir obesegrade(felfri) 10 My Lindy Star med Untersteiner. Kan få ett bra lopp här och komma igenom fint från start. 2 Miss Tracey fortsätter jag tjata om, är snabb ut och blir ledarinna eller så blir det rygg ledaren, passas. Skrällen 8 Livi Dream Bisa, bra spurtare.

A: 10-2 B: 12-8-13-3-4-7-11-14-15 C: 5-1-6-9

Avd 6: Här inbillar jag mig att det blir körning med Ryan Trot i loppet. Mitt förstatips baserar sig på hårt tempo och är 6 Beastar. Ett sto som är hård som flinta (inte Fred) och håller farten in över mål. 2 Hoity Toity Face måste naturligtvis med, kanske slipper den bli överfallen ett par gånger den här gången och då ska den förstås med. 1 Junction har toppformen som krävs, är snabb ut och det kan bli andra-tredje par invändigt.

A: 6-2-1 B: 5-10-3-8-9-7-4-11-12

Avd 7: Nu ska pengarna fördelas och på min kupong garderar jag storisen 2 Yarrah Boko i hopp om att få fylla lädret ordentligt. I första hand med 4 Persos Seaman som har en riktig toppform, kan ta spets här och håller länge. Läderfyllaren i det här loppet blir 3 Honey Love Victory, är en stark spurtare och med ett fint lopp kan det blåsa till på upploppet.

A: 2-4-3 B: 1-8-5-6-10-9-7-11-12


Lycka till

Kommentarer
Postat av: Broder Green d.ä

satte dubbeln 71 i odds

2010-04-17 @ 18:10:50
Postat av: Mr Pink

Bra jobbat, Håkan:-) Själv glömmer jag den här omgången och laddar för nästa

2010-04-17 @ 19:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0