Kvällscupen dt 2

Vikaviken (en del av Siljan) var tävlingsplats för den andra deltävlingen i årets kvällscup hos Ovansiljans Sfk.
Mosig is och stundtals var den riktigt dålig, lite stöp och plaskigt att gå.

Började mellan ön och båthusen, fiskade av ett gäng gamla hål...Inte en stöt. Sökte mig utåt och hittade i lite fisk....LITEN fisk:-P och körde på där tills det var slut. Fisken var verkligen inte i stöten och jag fick ihop 78 stycken till en vikt av 1283 gram. Laxen fiskade strax bredvid och hade 23 fiskar.....Weine var en bit ute på fjärden och kom in med filéabborre;-) Åtminstone en:-) Han hade nästan 2 kg.

Resultaten kommer nog på Weine´s blogg vad det lider. Herrklassen vanns iaf av Nicklas Sjöström på 2, 5 kg, han hade en del mört av fin storlek i påsen. Han har nu en 1:a och 2:a sammanlagt och för att pimplat så lite som han gjort de sista 50 åren så har hans resultat över påsken varit förvånasvärt bra:-) Bra jobbat, Nicke. Dock har jag inte gett upp så känn dig inte segersäker ännu...:-)

En del fin abborre låg i påsarna men som man förstår, inte i alla påsar.

Kvällens behållning var iaf att Laxen rotat fram en gammal klubbmössa från vår första fiskeklubb, Orskroken, och förärat den till Fäsa som glatt visade upp denna raritet och extremtrendiga huvudbonad...Hoppas någon tar upp tillverkningen igen, är helt på det klara att det här blir en hit för Stureplansbratsen när den letar sig dit...
 Fäsa i Orskrokens stolthet
Weine petade åt sig segern i veteran
Äntligen fick jag Morgan Nilsson på bild:-) Han vann pensionärsklassen(tror jag det var) och även dagens högsta vikt.


Kommentarer
Postat av: nicke

jag har redan börjat ladda inför sista deltävlingen av kvällscupen ! Att lyckas vinna över så rutinerade fiskare är alltid inspirerande :-)

Min taktik har varigt att vila sig i form och det verkar ju ha fungerat så här långt !

2010-04-09 @ 18:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0