Mantorp V75

Börjar bli dags att fylla på lädret ordentligt. Det tänker iaf jag göra på Mantorp nu i helgen, en bana som brukar innebära höga utdelningar. Visserligen finns det en räcka med bra favoriter så risken är ju trots allt uppenbar att det blir låg utdelning...Men de tankarna kastar jag åt kråkorna och snokar upp ett gäng skrällar som innebär sol, snygga hinkar med drinkparasoll, vassa lyxåk och roulettebord resten av livet......:-) Nåja....Here are the results of the idiotic jury.....

Avd 1: Ser en av de bästa hästarna ever som favorit, Maharajah. En kanon,kort och gott.Blir storis i strecklistan MEN ett fällningsförsök ska till här. Mest med tanke på årsdebut och att han aldrig vunnit en årsdebut. Visserligen har han inte gjort så många sådana men ändå:-) Tänker koppla en Frank Anderssonsk halvnelson på spelarkollektivet här och safta in en skräll. 12 Noras Bean är en häst det är lätt att gilla, går alltid till mål och ska streckas trots läget. Många hästar i loppet som har få lopp i kroppen om ens något, en som har dokumenterad toppform är 10 Vanessa du Ling. Form slår klass heter det och då kan det vara klart här.
Ett annat ordspråk som jag själv brukar använda för att psyka motståndare i diverse obskyra tävlingar, är att KLASS slår alltid KASS;-) Men det är en helt annan historia:-)
Spika Maharajah om ni vill, jag garderar. Vill ha ett högt utgångsvärde

A: 6-12-10 B: 4-8-3-1 C:5-7-9-11

Avd 2: Ett lopp lika svårt att lösa som en brustablett utan vätska.....Förstatipset till 10 Gills Abbe som var oförklarligt dålig senast, hoppas det var en engångsföreteelse och lägger honom först i ranken. Uhrberg från springen med 7 Coldplay Pellini kan vara klart. Alla som ser trav vet att Uhrberg är bland de vassaste startkuskar vi har. Favorit just nu är 2 Half Breed och det är inget fel i det, brukar gå till mål och kan få bra lopp här. Skrälldraget blir 12 Gany du Ling som brukar köra en iller på upploppet, har alltså en bra speed och med tempo kan den komma in i matchen

A: 10-7 B: 2-11-12-9-4-1-3-6 C: 5-8

Avd 3: Här ser jag det spekuleras om spetsstriden. Vad jag vet så tar 7 Finders Keepers spets OM Svanen vill, det är ingen som helst tvekan om det för mig iaf. Tror också att det då blir en enkel viktoria. Svanen låter också uppåt på sin häst och då är det nog klart. För er som inte tror det varnar jag för 8 Star Running som ÄNNU en gång fått ett dåligt läge, hästen har haft toppform i 182 år nu känns det som och har sällan tur i spårlottningen.

A: 7 B: 2-8-6-3-5-1-9 C: 10-4

Avd 4: Nu har det nog svalts favoritpiller här verkar det som. Inbillar mig att 9 Boman är klart bästa hästen här men tyvärr verkar den vara ganska så osäker på benen. Kan ändå vara så att bakspåret ser till att den kommer iväg och då kan den vinna även från dödens. 3 Tolo Jubb är första motbudet och verkar vara en bra häst. 7 Harry Haythrow kanske Untersteiner blåser till spets med och kan bli svårtuggad.

A: 9 B: 3-7-6-4-2-10-8-1 C: 5-11-12

Avd 5: Svårare än att ta sig upp ur sängen på morgonen utan att känna sig ledbruten.....Puh. 5 Izara blir favorit så även hos mig, brasklapp för femtespåret och därav garderar jag loppet. Finns några högst intressanta, däribland 13 Nor A Saint som blir farlig med bara lite hjälp på vägen. Är snabb en bit och passas allvarligt.
9 Motion Picture har ett lopp i kroppen och går även den bra till slut.  Efter strykning av sexan rankar jag upp 7 Klara kraftigt, den blåser antagligen till spets här om Djuse kan pricka bra och kanske rinner undan.....Om man jagar de stora sedelbuntarna streckar man megaskrällen 4 Diva Sånna, Janne Hellstedt snackar sig varm om den kamelen så glöm inte den om ni streckar några....

A: 5-13-9-7 B: 3-2-4-11-8-1 C: 14-15-10

Avd 6: 5 Ridgehead Cahore fick stryk av dödensspringande 8 Tom Raider senast, vilket var förvånande. Tom Raider gjorde första starten sedan januari så det var en mycket imponerande viktoria. Normalt ska ju kanske Ridgehead vinna det här loppet då den troligen tar ledningen igen och där går den ju riktigt bra. 2 Victory Love är dock en mycket bra häst och streckas definitivt på min kupong.
Dunderskrällen är 3 Que Pasa från Hanné. Nu ska det mycket till för den ska kunna vinna förstås men större under har hänt. Hanné jämställer den med Access Tooma i kapacitet och det säger en hel del om kapaciteten.

A: 5-2-8 B: 6-11-9-4-3 C: 10-12-1-7

Avd 7: Här tvekar jag inte att utnämna veckans spik i 9 Man on the Moon. Med 5 Fram och Klaus Kern i loppet kommer det gå undan i loppet, hoppas jag. 3 Sogå Benito kommer göra allt för att hålla ut och Fram brukar bli het....så även Kern:-P 9 Man on the Moon är en rejäl häst och här biter det bra på upploppet, den enda faran är om Örjan somnar in som han ibland brukar......Letar man skrällar är 4 Super Khan helt bortglömd vilket är fel, det här en mycket duglig sprinter som är snabb från start.

A: 9 B: 3-4-6-8-2-10-12-7-5-1 C:11

Då håller man tummarna för att det är dags den här veckan för en ATG-utbetalning i megaformatsklass , rätt in på kontot! Lycka till

Kommentarer
Postat av: greven

Skönt med lite tips! DD är klar,tack för tipset

2010-04-09 @ 12:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0