Travet

Tänkte ge fan i tipsen den här veckan då kaffepengar på sjuan känns nära. Är ju bara sex sketna lopp att tippa med Maharajah i första. Gör väl trots allt ett försök och för min egen del blir det att lira endast för sju rätt, det betyder alltså att jag tror att fem rätt ger 0 kronor....

Avd 1: Maharajah förlorar inte mot det här säckgänget.

A: 4 B: 7-8-1-3 C: 6-5-2

Avd 2: Här tror jag klart mest på 1 Alvena Nonstop, spekuleras vilt om den är så pass snabb att den kan svara spets. Mitt svar är ja. Motbuden är bland annat 9 Trotteur som är bra. Skrälldraget 6 Destiny´s Girl som visar utveckling fortsatt trots sina 9 livsår.

A: 1 B: 6-9-3-5-4-11-10-7-2

Avd 3: Gulddivisionen och ett intressant lopp. 3 Marshland är troligen en blivande Elitloppshäst och kan vinna här. Mitt förstatips till 9 Dig For Dollars som gick en bra slutrepa i Finland senast. Självklar på lappen är också 1 Star Running som fortsätter visa form och den har utvecklats och sitter som en skalbagge i vindrutan snart....4 Access Tooma måste med tack vare kuskförstärkningen i Adielsson.

A:9-3-4-1 B: 10-12-8-5-11 C:6-7 D:2

Avd 4: Obesegrade 11 El Sueco har jag ingen koll på mer än det jag läst. Det verkar inte vara någon helbluff och därav lägger jag den som tipsetta. Hittar just inga vassa motbud heller. Det som är en brasklapp är ju att kusken på El Sueco, Ove A Lindqvist , inte direkt har en segerstatistik inom V75 som imponerar.Det är lååångt mellan gångerna. 12 Digital Render är en bra häst och med ett bättre läge hade jag nog tippat den som motbud, nu blir det tuffare. Passa också 10 Surprise Run som är stark och går till mål, gör nästan aldrig ett dåligt lopp.

A: 11 B: 12-10-2-1-6-8-5-9 C:4-7

Avd 5: Isbjörnar och här känns det drygt. Måla på så mycket man har råd med. Mitt förstastreck på 11 Best Elden där Örjan hoppar upp, kan vara lösningen. 2 Ulvsås Elvis blir favorit och tydligen är Bergharn imponerad av sin kuse. Här har jag ett långskott att se upp med, ska med vid gardering. 7 Gejser!

A: 11-2-7 B: 15-14-9-13-12-13-8-4 C: 3-5-6-10-1

Avd 6: Känns för mig som ett tvåhästarslopp med 4 Ryan Trot och 10 Magic Space. Den här gången kör väl Örjan i tid och inser att han inte ska släppa iväg Ryan för långt? Ryan Trot som höll förvånansvärt bra nästsenast. Håller det hela vägen den här gången? Skrällmotbuden är i första hand 2 Speedy Gold som är van hårdare hästar. 8 Leonas Yeti är en skaplig häst men var seg senast. 1 Jelly Frontline får loppet.

A: 10-4 B: 2-8-1 C: 7-3-6-5-9-12

Avd 7: Loppet låser jag på fyra hästar. Ska inte behövas något mer för att räkna hem kronhögarna. 10 King of Lace spurtar förbi packet på upploppsrakan tippar jag. Skrälldraget är 1 Krångel som eventuellt spetsar och körs där. Glöm inte 12 Ghastly Face som Robban kommer tidigt med.

A: 10-6-12-1 B: 2-7-9-11-4-3-5

Lycka till för fan:-)


Kommentarer
Postat av: Broder Green d.ä

tycker att det ser svårt ut idag.

har gjort en dubbel med 3 iförsta o 2 iandra.

2,8,10 - 1,10 . tror att örjan tar bägge.bra namn på 4an i dd2.livet är en strid.

2010-04-24 @ 13:08:03
Postat av: Mr Pink

En omgång att förpassa till de glömdas rike....Visserligen byggde jag en V4 mot Speedy Gold som spik....men vad hjälpte det? Kaffepengar i utdelning och det blev som jag befarade. Nya tag till veckan, snart börjar också uppladdningen inför Elitloppet som kommer upplevas på plats:-)

2010-04-24 @ 19:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0