Bleka fegisar

Inför travet idag läser jag på en hel del. Tar del av kusk/tränarintervjuer och försöker bilda mig en uppfattning om deras hästar som kommer till start.

I en intervju med Johan Untersteiner tillfrågas han (självklart) om chanserna för hans häst, favoriten Colombian Necktie. Hans svar blir " ...om han är ett spikförslag eller ej bedömer inte jag. Kan bara bedöma min häst, inte andras hästar..."

Öhh, är inte det en smula anmärkningsvärt? Johan är kusk och tränare (även om han inte kör Colombian i det här loppet) och han bedömer alltså inte andras hästar! Vad är det han säger?

Klart som fan att han måste bedöma andras hästar. Det är ju ett hån mot spelarna om han inte är mer insatt i loppen än att han bara klarar av att bedöma sin egen häst. Han är ju tvungen att bedöma de andra för att kunna sätta in sin egen häst i sammanhanget. Som kusk är det naturligtvis ännu mer viktigt att bedöma de andra konkurrenterna.

Vilken tomte!

Nog blir man lite trött på den impotenta uppvisningen en del frontfigurer inom travet visar upp, att de alltid ska vara så diplomatiska och mainstream som möjligt.......

Kommentarer
Postat av: greven

Var tog travtipsen vägen!

Eller har du öppnat en betallinje ?

Skärpning! Ser fram emot dessa tills nästa fredag.

(-:

2010-02-28 @ 09:50:15
Postat av: Mr Pink

Behöver inte ta betalt längre....Håller på att räkna slantar...har bara kommit till 53 625 332 kronor än...;-)

2010-02-28 @ 10:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0