Daft

Jahapp, inte så jävla mycket att orda om. -24 vid start och mulet. Solen sken upp de sista två timmarna iaf...men jag och Laxen tog ett gemensamt demokratiskt beslut och tryckte oss upp mot bilarna efter 3 timmar:-)
Tror det kan vara den andra tävlingen i historien som jag inte fullföljer.....
Började fisket ute på Ångbåtsgrundet, jag och Laxen var där och snurrade lite innan en håglös WP dök upp. Fick 8-9 i två hål där men ingenting runtomkring. Trögt som sjutton.
Laxen och WP började tjata om hemåkning och vandrade iväg redan efter 1.30 tim.....Jag stannade kvar och nötte på men fick inte en fena till:-(

Fiskade mig mot starten och Göte som satt där. Lyckades plocka upp en hel abborre till innan jag gav fan i alltihop.
19 stelfrusna abborrar som jag fick bända loss från skryllan lades i en påse tillsammans med startkortet. Får väl se om herr Storm vägt in...Borde varit minst 4 kg;-)

Nä, nog finns det bättre saker att göra än pimpelfiske i sådant kall väderlek som det var idag. De flesta ville fiska 3 timmar idag men då det var en som ville fiska 4 timmar så blev det 4 timmar. En demokratisk och rättvis process:-) Får väl hoppas de fick mycket fisk sista timmen då så det lönade sig.
Hela samlingen av korkskallar...

Weine He-man utan vantar i arktisk kyla:-)



Nu blir det pingis

Kommentarer
Postat av: Storm

4 kg !!!!



Nädu, men kämpade som en Guru.



Angående regler m.m så är det väl bara att besöka Osfk:s årmöte, vilket jag också inte gör ;-).



Hade ett napp på Sandgrundet.



Dags för stödinplantering av abborre i Orsasjön ?



Nädå, om vattenståndet varit 3:dm lägre så...



Hae't Gött o grattis till en bra placering ;-)

2010-02-13 @ 18:31:10
Postat av: Mr Pink

Måste ju varit bland de femton bästa iaf;-)



Farbrorn i Vattnäs lär väl inte uppdatera förrän han fått hälla i sig ett gäng obskyra öl från nåt land som inte finns, så kanske du kan förtälja vad högsta vikten var och vem som lyckades med den bedriften?



Vad gäller regler så är det nog inte BARA att besöka ett årsmöte, det vet du likväl som jag....Trodde att flexibilitet är ett ledord i fungerande föreningar och att flexibilitet kunde tillämpats idag. Utan att veta tror jag att majoriteten idag utan vidare anpassat sig till en förkortad tävlingstid...Tror att man som förening måste ha ett större ansvar mot sina deltagare och i det här fallet välja en förkortad tävlingstid. Det ska inte vara så att man anpassar en extrem situation efter den som är "starkast" och vill göra sin röst hörd, utan snarare ser till det sunda förnuft som borde råda i stark kyla...Det finns ju faktiskt de som kan fara illa i den kylan som råder. Att då vara stelbent och luta sig mot regelverk som beslutats i varma, ombonade mötesrum är i mina ögon inte korrekt.

Att jag slutade fiska i förtid har ingenting med några regler att göra överhuvudtaget...tyckte helt enkelt, precis som Laxen, att det var skittråkigt...Hade själv inga större problem med kylan och hade det gällt något större i tävlingssammanhang hade jag suttit så jävla länge att vrångpelle som ville fiska i 4 timmar hade hunnit åka hem minst 5 gånger som han brukar göra.....;-)

2010-02-13 @ 19:38:40
Postat av: Weine

Listorna finns ännu i Östnor hos daftarnas alias. Kan bara instämma med föregående talare. Skittråkigt är ordet. Det finns bättre att göra. Dricka Old speckled Hen t ex. Fisket vi upplevde idag kan andra ägna sig åt. Det må väl vara så illa när det gäller att hålla sig så stilla som möjligt i fyra timmar och vänta på att två kilo abborre ska dyka upp ur hålet.

2010-02-13 @ 21:56:23
Postat av: Storm

Tror..?



Extrem sitution !?



Sina deltagare ( Vems ?)



Regelverk ??



Varma mötesrum !?



Lägger ner detta nu.



Varmnt välkommen att ta över Kenneth, nu är det i.a.f. slut för min del :-) !



Hae't Gött !

2010-02-13 @ 22:28:32
Postat av: Mr Pink

Öhh, jag vet inte men nu tror jag du lyckades igen:-P Med att få till något nästan obegripligt.....

Försöker ändå hitta din röda tråd.....

Tror - Ja, jag trodde att flexibilitet var något bra. Ja, jag tror att man som förening och ARRANGÖR ska ta ansvar för SINA deltagare/medlemmar. Man skickar ju inte ut dem på FÖR dåliga isar som exempel.....

Extrem situation - Ja, -24 grader tycker jag är ganska kallt när man blir blöt(om man nu får ett par abborrar)

Varma mötesrum - Ja, de möten DU hänvisade till för att förändra regler avhålls i varma mötesrum..Var den svår eller?

Regelverk - Ja, ett sådant finns och det är bara att läsa mina rader igen. Förespråkade alltså flexibilitet istället för att i alla lägen luta sig mot ett stelbent regelverk.



Vad skulle jag ta över? Vad är slut?



Om du menar någon form av styrelsearbete inom arrangörsklubben så har jag tyvärr inte de egenskaper som krävs. Långt ifrån.

Vilket garanterat får många att dra en lättnadens suck;-)

2010-02-14 @ 09:10:23
Postat av: Sören S.

Hoppsan bor ni så långt ifrån varandra att ni inte kan göra upp när ni träffas ?

2010-02-14 @ 09:33:59
Postat av: Mr Pink

Haha, Orsa är viiiiiiidsträckt:-)

2010-02-14 @ 09:41:23
Postat av: Storm

Sören.

Detta är absolut inget personligt mot "Boss". Vi brukar alltid komma överrens bara Kenneth får rätt ;-).



Ansvar ,ja visst är det bra, speciellt om någon tar det.



Tycker bara att för att slippa "Polsk riksdag" så kan man fatta besluten i dett rätta forumet, nämligen på årsmötet. Regelverk,vad jag vet så har väl inte det tagigts några beslut om undantag från sportfiskarnas regler vid senaste årsmötet (ex. köldgräns) ?!



För min del hade det räckt att dra lott om placeringarna i går ;-).



Flexibilitet ÄR inget för denna klubb, finns alldeles för många starka individer och viljor (varav jag naturligtvis är en). Rätta mig gärna om jag har fel.



Lakfiske på "hemliga sjön" i morgon ?



Hae't Gött !



2010-02-14 @ 14:48:23
Postat av: Mr Pink

Rätt analyserat. Vi är överens så länge jag har rätt:-)

Nu skrev ju du "Rätta mig gärna om jag har fel"...och det är ju det jag försöker göra men det fungerar ju inte;-)



En arrangör ska ta ANSVAR för sina deltagare, mer eller mindre. Det var INTE jag som hänvisade till regler, jag menade att oavsett vad för regler som finns så måste det finnas en flexibilitet som i kombination med ANSVAR gör det bästa för deltagarna.

Om det varit 10 grader kallare, skulle vi också då haft en "demokratisk" omröstning om nedkortning av tävlingstid? Där EN köldtålig individ fått fälla avgörande?



Det må så vara att flexibilitet inte är något för en klubb(vilken som helst)innehållande starka individer och viljor MEN jag tycker verkligen att det är något för de flesta föreningar.



Jaja, ska släppa det här nu:-)



Ska på fotografering imorgoneftermiddag för Siljan Turism, vet inte hur lång tid det tar men vi hörs imorgon.

Hepp

2010-02-14 @ 16:38:03
Postat av: LA WOMAN

Nej, nu är det dags att göra upp som RIKTIGA MÄN, grabbar! Nog med fjolleri nu...här är mitt förslag till uppgörelse...gärna i en sunking källarlokal i Orsa!

2010-02-14 @ 18:28:11
URL: http://www.youtube.com/watch?v=agi8PUmlAKU
Postat av: LA WOMAN

Oops..sunking..wtf..självklart skall det vara "SUNKIG"!!!

2010-02-14 @ 18:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0