A sprinkle of blood.....

Dörren exploderar i smutsbruna, vassa flisor när tre överdimensionerade torpeder tränger sig in i lägenheten...

Min uppenbara förlägenhet över att befinna mig i endast Rosa Pantern-kallingar visar sig som en lätt rodnad på mina nu rosiga äppelkinder......De tar dock ingen notis om detta utan tycks målmedvetna i sin burdusa framtoning.
Självfallet ter sig deras uttryck en smula ointellektuellt jämförelsevis med den självbild som jag själv målat upp.

Lika självfallet är jag som alltid väl förberedd och på intet sätt speciellt förvånad
 
Möter dem halvvägs och deras miner avslöjar överraskningen och inte minst rädslan som naglar fast dem i visioner på väg att krossas likt förtorkade löv mellan sidorna 117 och 118 i Stephen King's mästerverk "Pestens Tid"....

Kanske är jag en skräckinjagande syn med underkläder.....med allt det blod som fastnat på min kropp minuterna innan då en formidabel, exalterad styckning av tre utvalda offer hängetts min torftiga själ.

Förståelsen kring deras avtagande ingjutande av skräck i ett tilltänkt offer är stor, hyser dock inget medlidande då jag kastar mig framåt med svepande armrörelser....Knivarna snittar hänförande, luftstrupar väser argsint...uppgivet... efter sin jakt på livet som brutalt pumpar ur sin kraft.

Två bastanta kroppar faller slappt mot hallmattan av okänt märke, den tredje sveper med tafatta rörelser sitt baseballträ i riktning mot min julfärgade kropp...Tar ingen notis om att revben 4-5-6 spräcks på min högra sida, möjligen är det den totala avsaknaden av reaktion från min sida som får urinet att finna sin väg ut på den tredje av männen, insikten av återstående händelseförlopp är troligen glasklar och hans ögon reflekterar små skivor av förståelse.....

Skrider fram och slår , med en kniv i varje hand, knivarna från bägge sidor genom hans relativt skäggbevuxna huvud....Bägge bladen tränger ut på motstående sida....I hans gapande mun ser jag logotypen blänkande och smakfullt, snirkligt ingraverad på knivbladen, självfallet var de Bäst i Test vid inköpsögonblicket

En korrekt bedömning kan jag tycka då skärpan stått sig förvånansvärt bra genom ett högt antal......skärmoment.

Sjunker ihop i skräddarställning och beskådar den maxade härligheten. Ser även den lilla pappersbiten som ligger strax innanför tröskeln....Sträcker mig mödosamt efter den och med kladdiga fingrar når jag den.....

Tittar hålögt på den och någonstans i själens relativa renhet inser jag återigen att ett spratt spelats mig av den grovt tillyxade hjärna som jag begåvats med.....

..."Vakttornet"....står det på den tidsskrift de antagligen ville erbjuda mig......


Bah! Som om jag skulle vara intresserad av det skrivna ordet, tänker jag...och häller dunken med bensin över mig.

"Måste hitta gnistan" tänker jag sorgesamt innan ett varmt inferno släcker tanken i svartnande flagor.......

Kommentarer
Postat av: greven

hahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhhahahaha tokig - galen - kenneth !

2010-01-24 @ 18:09:12
Postat av: Hasse

När man ska till Kenneth då hör man av sig,knackar och ser till att man är välkommen innan man går in.Är man från Stackmora då kan man gå in, för dom klarar en sådan behandling

2010-01-25 @ 17:27:09
Postat av: Mr Pink

Stackmoringar inte bara klarar...de är vana sådan behandling;-):-)

2010-01-25 @ 17:54:13
Postat av: Broder Green d.ä

ett litet musik tips tills du ska knåpa ihop V-75 tills pålördag. en gammal 80.talare "Wild Horses"med

Gino Wanelli,han är ju ialla fall halv italienare, borde passa dig ganska bra,eller hur?

2010-01-28 @ 17:48:28
Postat av: Mr Pink

Haha, den kommer jag ihåg, Håkan:-) Allt italienskt passar utmärkt vet du:-)

2010-01-28 @ 18:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0