Nackskott

Lyssnade på radion mitt på dagen idag, på väg in till Mora för överlämnande av pärm till revisorer.

Intervju med ansvarige för Orsa Grönklitts djuravdelning med anledning av att de avlivat en drös vargar....Herren som skötte intervjun avslutar med frågan..."Hur känns det att vara tvungen att avliva de här vargarna?"

Kvinnan svarar " Det känns ju aldrig bra, tråkigt. De är ju SOM medarbetare"

Well, hoppas för mänsklighetens överlevnad att det känns åtminstone en aning svårare att avliva sina medarbetare på två ben:-P 

"-Nä, Kjelle...Hörde att din alfatik gått ifrån dig i helgen. Tyvärr upplever vi dig som förvirrad efter det och vi har kommit till beslut om avlivning med omedelbar verkställan. Tack"

****************************************

Kollade på Mästarnas mästare igårkväll och måste säga att jag uppskattar det en aning:-) Framförallt roligt att se och höra den ytterst "obekväme" (för de andra) Patrik Sjöberg häva ur sig vassa formuleringar...Haha, snacka om tuppfight mellan honom och Holm......Blir skoj att följa

Kommer ihåg vad Sjöberg sa om Holm tidigare....
" Holm kan snacka om att han hoppar högre över sitt huvud än någon annan. Men tyvärr, det finns ingen sådan gren. Då får han börja jobba på cirkus eller nåt"

*****************************************

Ikväll blir det Zlatanshow på Tv4 Sport, returmatch i cupen mot Sevilla. Pep Guardiola mönstrar starkast möjliga lag...Barca i underläge från första mötet. Kan man tippa och hoppas på minst två snygga strutar av Z?:-)

Kommentarer
Postat av: prippen

Har ju nu garderat upp den matchen så jag hoppas ju för allt i världen att Zlatkovic låter bli o näta:) Däremot ser jag fram emot lite mål för Sevilla. Och sen hoppas jag på 0-0 vid full tid mellan Liverpool och Reading. Är ju dax att jag vinner pengar nu när dina andra bekanta gör det, eller hur? ;)

2010-01-13 @ 19:18:47
Postat av: Mr Pink

Hur avlöpte pengajakten? Fattas bara att du blivit ett riksvin också;-)

2010-01-14 @ 09:46:25
Postat av: prippen

Rik är väl å ta i. Inkasserade blygsamma 1800 men hade Sevilla kunnat tvåla till barca så hade det nog hamnat på runt 6000:)

2010-01-14 @ 12:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0