Varför inte?

Nya året starting up med en lättsam förkylning...lite snor kan förgylla vilken frukost som helst

Imorgon är årets första V75:a och kanske kan det här året bli året då man fyller lädret till isterbukstorlek....Gör iaf ett försök med några tips inför morgondagen:-)

Går ju på Axevalla och med Sveriges längsta upplopp händer det oftast lite mer på upploppen här än på övriga banor...

Avd 1: Mitt självklara drag är 11 Casander Boy, vinner snart igen och varför inte här? Streckad på 13 procent just nu och kan vara en chansspik. Varnar även för 1 Karbo Cake som är en hårding och verkar hittat tillbaka till formen. Glöm inte 8 Cloria Victis och 2 Trim(favorit) vid gardering

Min ranking A: 11-1-8-2 B: 7-12-9-5

Avd 2: Mycket svårt lopp där det bör garderas. Favorit 2 Xray Hornline kanske tar spets och kan hålla hela vägen men mina varningar är 4 Hold'em No Limit och 9 Lill Affe. Gardera så mycket man har råd till

A: 2 B:4-9-10-6-11-3-7

Avd 3: Gulddivisionen och har mina aningar om att 1 Acclaim kan hålla upp spets, har sett honom öppna snabbt ibland och med vinterformen i kroppen kan det vara en spik. Passa 4 Access Tooma som jag fortsätter tjata om, nu med en bra kusk i Jorma. Även kraftig varning för 7 Crown Kemp och 9 D.J Seabrook.
A: 1 B: 4-7-9-3-6-5

Avd 4: En eller två? 9 Reality Pride är min spik...tror jag:-) 12 Carmenere är det, möjligen enda, motbudet. Tänker inte slösa för mycket streck här utan tar ställning för 9

A: 9-12

Avd 5: Ännu ett svårlöst lopp där min förstahäst är en skräll, 4 Miss Tracey...är ett långskott men Mr Erixon lura iväg henne från fjärdespår så är hon snabb ut och i spets tror jag skrällen kan vara ett faktum om tilläggshästarna sitter och såsar....Annars är 13 Absolutfin självklar på kupongen liksom 14 Rania, även om Rania inte tillhör de hästar som jag imponeras av.

A: 4-13 B: 14-8-10-11

Avd 6: Min förstahäst är 11 Ottens Vigo som kanske rundar packet och vinner med flera längder. 8 Late Speed gillar jag och den streckas. Även 5 med maltesen blir farlig om han kan hålla reda på alla benen i starten. 1 Kung Bravur blir favorit och kan vinna. Här har jag dock en riktig jävla smällkaramell som jag ibland varit rätt ute på som vinnare till 50 ggr i odds! En vilsam resa och strecket kan visa sig vara värt ekonomiskt oberoende för en lång tid framåt:-) 4 The Good Boy!

A: 11-8-1-5 B: 3-2-4-9-7

Avd 7: Ett drag som får loppet och pinnar förbi på den långa upploppsrakan. 1 Prima Stella. Garderar man gör man det med 6 Master Danchip, formkortet 2 Roberto , skrällen 9 Jos Cortina och spetsbudet 3 Nick Nock.

A: 1 B: 6-9-2-3-8-7-5


Hoppas ni får till något av värde:-) Lycka till...även du RikNils;-)

Kommentarer
Postat av: GERT FYLKING

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIIIIIIIIIIIIIIIIIIGEN!!!!!!!



Lopp 1 Ser bra ut men hade nog flyttat upp Indra i A gruppen , häst som alltid håller farten.

Lopp 2 Svårt, håller med ,gardera!(Chansspiken nr5)

Lopp 3 ungefär samma drag men glöm inte Tunk Nafets som var riktigt fin senast.

Lopp 4 Är inte riktigt säker på att det räcker med dessa utan tar med 4,3,11 också

Lopp 5 4an är en luring men du är inte påläst då 3an är struken och hon har tredjespår.Gardera med 11an springspår och jätteluringen nr 15 hemmabana och gått bra i skymundan(FORM!)

Lopp 6 här kan spiken komma , Kung bravur ! tror nämligen att Goop spetsar får ottens vigo utanför pressande och med smyger uhrberg som bara spurtar förbi på det långa upploppet.Enda som kan vara en nackdel är att kungen gått barfota runt om senaste och det behövs säkert brodd på lördag. Din rysare (haha)! satt och fick förmig att den kunde ha chans men fattade inte varför . Ja det kanske är så idiotiskt att en 50 oddsare och 4% vinner ...................

Lopp 7 tror det står mellan 1,2,3,6 svårt att sätta någon före den andra.Skall man ytterligare gardera nämner jag Orso som är en riktigt bra häst och har nu ett lopp i kroppen och är endast streckad på 3%



Lycka till

2010-01-01 @ 14:13:54
Postat av: STORAsyster

Är jag med eller...

2010-01-01 @ 19:51:48
Postat av: Mr Pink

Självklart:-)

2010-01-01 @ 21:03:52
Postat av: Broder Green d.ä

dd1.3.11

dd2.2.3.5.6.7

2010-01-02 @ 15:45:30
Postat av: Broder Green d.ä

inte ett rätt på dd!tyckte det såg ganska bra ut

för 7rätt??! ,mr pink?

2010-01-02 @ 17:32:59
Postat av: Broder Green d.ä

eller glömde du 5an ilopp 2 kanske???

2010-01-02 @ 17:34:08
Postat av: Mr Pink

Haha,nix,jag glömde inte femman i lopp 2...glömde den dock när jag skrev ranken:-P Det var sånt skrik på den och så när Greven hade den som chansspik så var den ju klar:-)

Blev tyvärr inte sju, snäppet under blev det och 1700 in på kontot

Se sammanfattning i nästa inlägg:-)

2010-01-02 @ 18:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0