Kuken....

Fick ett rekommenderat brev häromdagen.

Väl öppnat kunde jag tyda att min tid som hyresgäst i det garage som jag nyttjat sedan -06 var över. Telia som är hyresvärd ska tydligen ha egen verksamhet där.
Vilket för mig förefaller en smula odd....så jag ringde upp idag och kollade av vad de skulle ha garagen till.

De skulle ha ett elverk där. Suck och åter suck. När jag arbetade där och hade garaget under min anställning lyckades jag BLI AV med ett par sådana där elverk som bara stod och stod, år ut och år in. Tydligen finns det nu några i Kil som de tänker flytta hit för att gissningsvis låta stå. Det är inga små elverk utan mer som vagnar, gammaldags modell, som någon småchef nu räknat ut kan vara bra att ha. Till vad kan man undra? Sedan jag började arbeta i början på 80-talet har vi aldrig haft användning för något elverk av den här sorten. Det enda vi gjort är att provköra det ett par gånger per år.

Jaja, nu är det som det är och jag måste i all hast hitta en ny plats att vara på och ha som lager/förråd för min fiske/eventutrustning.

Är det någon som vet något tänkbart alternativ så får ni gärna höra av er till mig. Det gäller då i Orsa....inte Norge, inte Stockholm:-)

Åkte runt och kollade nu på eftermiddagen och funderade på gamla Cementfabriken uppe på Born. Fullständigt förfallen förutom på baksidan där det finns en carport och en ingångsdörr. Vem äger den, månne?

Likaså uppe på plattens område, finns ju en del skräplokaler där som jag såg var oanvända(bakom Orsa Kvarn).

The search will continue......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0