Regnfiske

Åkte med Hugge "The Great Fisherman" och jiggade abborre. Ett formidabelt åskväder fördröjde båtäntringen med sisådär en halvtimme. När det värsta dragit över hastade vi ner till båten och åkte ut på Harpsjön. Lagom ute började det regna. Det hjälpte knappt med regnkläder men fisken nappade och det var ju det viktigaste.
Hugge kastade som en gud och drog abborre på abborre, jag krokade av så gott jag kunde:-)

Fick ihop ett skapligt antal abborrar och en del matfisk. De flesta, precis som förra gången, mellan 100-200 gram.
Rensade några och gav till syrran som imorgon käkar motti:-)

Hugge och en gädda som han drog upp
Gott humör fast vi är blöta som två plankton

Kommentarer
Postat av: Jensa

tjenare lija ska nu börja följa din blogg! ser att det är väldigt mycket du sysslar med utöver fisket. tänk om man hade den variationen :-)

Även jag har min egen blogg. här kommer den via länk så du kan se och läsa hur en modoit drar stor fisk :-) http://jenssportfiskeblogg.blogspot.com

2010-07-15 @ 21:24:06
Postat av: Bullen

Dags för lite travtips snart va??!!

2010-07-16 @ 15:52:14
Postat av: Mr Pink

Jens-Ska kolla av modoiten;-) Få se om han får några big fishes:-)

Bullen-Hinner inte med några travtips tyvärr men idag har jag iaf chansspikat i avd 6, häst nr 1 Coktail Sander...Passa den.

I avd 4 spikar jag 11 Lanzelot Ezon

Där har du två som du då endera kan plocka bort eller plocka med...beroende på hur lägger din tilltro till mig som travtippare:-)

2010-07-17 @ 08:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0