Dags att ta betalt av Norge

V75 och tävlingarna körs på Momarken i Norge. En hel del klassblandning, det är ju ett ovedersägligt faktum att Norge sällan får så mycket av kakan i frågan om segrar när det körs V75 tillsammans med Sverige. Kanske ändring på det den här gången? Har ett par norska kusar som man bör se upp med i alla fall....

Avd 1: Kort distans och här förmodar jag att det blir ett högt tempo. Kan bädda för en av mina idéer, 11 Avalon Spider som kommer vara med på målsnöret med högt tempo. Mest tror jag på halvskrällen 6 Organic Value som eventuellt bombar till spets här och då blir svår att plocka ner. Passa också 1 Babakova Bob som jag tjatat om tidigare, de brukar vinna till slut:-) Kan få loppet här och med lucka till slut kan det vara klart. Hon är även snabbare ut än de flesta tror och kan till och med vara så att hon håller spets. Om hon körs där är en annan fråga.

A: 6-11-1 B: 10-3-9-7-8-4 C: 5-2-12

Avd 2: Ett nytt sprinterlopp och med Ludde i loppet blir det nog tempo här också. Hoppas och håller tummarna att det löser sig för 8 Simsala, gör det så då går det undan på upploppet. 3 Ricardo Des Ecus är favorit och den ska självklart med på lappen då det är en gedigen, bra häst. Även 4 Majestic Kronos måste streckas, kan vara hur bra som helst eller så fattas det lopp i kroppen.

A: 8-3-4 B: 10-11-12 C: 5-6-2-1-9-7

Avd 3: Mumintroll och här är det svårt, favorit blir 5 Voje Frigg med sina raka segrar men den rankar jag ner på att den nu ska resa, vilket den inte alls trivs med. Min förstahäst blir 15 Frigg Elden som verkar vara rätt virke. Lägger stor varning för en totalt felstreckad pålle, 13 Ramstad Eld, som jag sett i Norge. Det är en skaplig häst och kan vara storskrällen här. Det är alltså en ENPROCENTARE!

A: 15-12-1-13 B: 5-10-14-2-7-3-11-6-4-9

Avd 4: Här tänker jag inte orda så mycket. 6 Moonlight Kronos är en smula osäker men en kanonpålle. En av två, möjligen tre hästar som kan vinna här.

A: 6 B: 12-1-2-14-13 C: 7-4-3-9-10-8-11-5-15

Avd 5: Stayerlopp och intressant. Efter tre strykningar så blir min spik ännu mer islagen. Tror hårt på 14 True Q här och det blir en av mina spikar i omgången. Slog ju Oceans Eleven senast och någon sådan hittar jag inte här.
Passa skrällen 10 Mega Vang som är bra.

A: 14 B: 10-5-9-3-12 C: 13-11-7-4-1-15

Avd 6: Bobtail favorit och inget att säga om det mer än att det kan vara en spik men inte för mig:-) Här kommer det att gå undan med 6 Ridgehead Cahore i fältet plus ett gäng startkanoner ytterligare. Min lilla skrällidé här som man bör passa blir 5 Cecena Ås, vet att det brukar finnas en bra polett kvar till slut om det varit tempo i loppet. Körs också av kanske Norges bästa kusk Höitomt. Är även riktigt snabb ut men hoppas den släpper till Ridgehead och får räkmacka in på upploppet.

A: 5-3 B: 8-10-6-4-7-9 C: 2-1

Avd 7: Öppet och åter öppet. En helgardering är inte fel här:-P Min förstahäst i loppet blir 3 Junior Vang, som alltid gör bra lopp. Passa även i form varandes 9 Egola Boy, den här gången förstärkt med Kihlström. Gamlingen 1 Zoccer Mickey är garanterad ett bra lopp här då den oftast är snabb ut.

A: 3-9-4-1 B: 2-7-12-6-10-8-5-11


Lycka till

Kommentarer
Postat av: Mr Pink

Inte mycket att yla om den här omgången. Gick åtminstone plus i och med att V4:an satt klockrent.

Hade ett bra drag i nordisloppet som många var fel ute på, helt klart. Tyckte själv att kusken körde bort segern i sista kurvan när han gick ner invändigt...Nu blev det en andraplats för Ramstad Eld, som jag gissar kunde varit en seger....Babakova Bob höll spets och utan tryckare kanske det kunde burit ända hem? True Q vann ju enkelt liksom Bobtail...

2010-03-13 @ 18:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0