En onsdag i mars

Idag har jag varit på möte med en reseproducent som arbetar mot Kina. Ska nu skriva ihop ett par paket så får man se var det landar. Låter mycket intressant och kan vi få det här att fungera blir det kul:-)
Ska vara klart till veckan och presenteras i Peking i maj
 
Möte igen på fredag

*****

Körde pimpelfiske förra fredagen för en skolklass turismelever.
Vi höll till på Orsasjön, nära och bra.
En av eleverna, tror jag, var kusin med den ypperliga internationella metaren från de sydliga delarna av vårt land, Mårten Johansson.
En skånepåg på isen var en härlig syn, tyvärr lyckades jag inte se till att han fick någon abborre:-P

Eller så är det helt enkelt så att Mårten missat i pimpelutbildningen av sina släktingar;-)

Det var en trevlig tillställning och faktiskt lyckades de flesta få några abborrar. Bäst lyckades två tjejer där den ena aldrig fiskat förut, hon fick flest och landade på 18 stycken:-)

Vädret var inte helt optimalt då det det sista timmen regnade. Men inget gnäll från eleverna som tacksamt körde på och fortsatte fiska.

Kul.

Skåne-Magnus i mitten, till vänster ser vi segrarinnan och till höger Leffe Pihl som återupplivar gamla pimpelrörelser:-)

*****

I måndags var jag ner och hälsade på farsan som körde PRO-pimpel med ett gäng pensionärer.
Väldigt vackert väder och ca 20 deltagare






Pimpelgeneral Lilja Sr


Kommentarer
Postat av: Annan skåning hitills okänd i Dalarna...

Visste inte att Mårtens kussin var svartvit,

även om till och med jag ser likheten...

Följdfrågan blir givetvis vem det var som satt på skryllan...



2010-03-25 @ 19:22:57
Postat av: Mr Pink

Hahaha, skryllsittaren heter Magnus...Olsson(tror jag det var, men det kan vara fel)..Hunden, tillika Mårtens kusin;-), har jag tyvärr inte namnet på:-)

2010-03-26 @ 09:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0