Jägersro

Efter förra veckans uppehåll i travrankingen äntrar jag scenen igen och försöker hitta några slagfärdiga tips....eller är det slaktfärdiga som gäller?:-P

Lopp 1 Favorit blir 2 Houston Star och mot det finns inget att erinra. Det är min förstahäst i loppet. 9 Trotteur ska man nog strecka också då det är en riktigt bra häst och antagligen kommer att få gå utan skossingar på fossingarna, det trivs han med. Ska man hitta något som kan få det att skramla till i kakburken så tar man med i toppform varande 7 Mafioso, spurtar alltid bra. Se även upp för 10 M.T Devil.

A: 2-9 B: 7-10-5-4-6-12-8-11-1-3

Lopp 2 Jajaja, när ska man lägga ner 11 Frillan Filiokus i tipsen månntro? Nej, jag tippar henne EN gång till, det är trots allt en gigantisk kuskförstärkning nu när Björn Goop slänger sig upp i diligensen! Det är dags för en seger nu. Vill man mot förmodan gå emot min spik så garderar man i första hand med 13 High Hope Face som är en sjuprocentare bara men en riktigt bra häst, kan vara skrällen. 15 Ronda Brick ska också med vid gardering förstås.

A: 11 B: 13-15-2-10-12-3-8-6-14 C: 5-4-7-1-9

Lopp 3 2 Earl Tilly blir stor favorit och den kan ju vara helt klar då den antagligen släpps till ledningen av Juulemannen, sedan blir det promenixtempo så man gäspar hajgapet ur led och Earlen glider undan med en halv längd....Nej, litar inte helt på favoriten, kanske ett fällningsförsök vore intressant? Juul svarar spets med 1 Classic Grand Cru och då blir det genast roligare. Ta då med 7 Debbie Brodda som har slagit Russel November från DÖDENS, tror det var ifjol. Den kan vinna oavsett vem som går i spets. Lillvarning för 6 Star Running

A: 2-1-7 B: 6-5-8-4 C:3

Lopp 4 Här kommer det, enligt en del tipsters, ut en ny stjärna i 6 Boman. Den kan vara klar och jag har själv sett den vinna några lopp. Jag glömmer dock inte en "skrikhäst" i första taget och när den nu var sjuk senast och gjorde en dålig prestation så har lirarna glömt den en aning...Hästen jag talar om är 12 Beauzac. Den åker med på min lapp i alla fall, stark kuse som tål hårda lopp.

A: 6-12 B: 10-2-3-4-5-7-11-8-9

Lopp 5 Svårlöst stolopp och återigen, gardera för allt vad sömmarna duger till i lädret. Ett par hästar som jag tycker är helt felstreckade hitintills är 9 Marching Orders och 3 Egolina Sånna. Bra hästar med bra kuskar, Per Nordström också den som är bästa skrällkusken. 4 procent på Marching Orders är en bjudning som man ska vara beredd på genom att strecka. Annars är 13 Amber Diablo kanske förstastrecket, har spurtat bra ett antal gånger nu och dags igen för en seger kanske.

A: 3-9-11-13 B: 8-6-14-12-15-7-4-2 C: 5-10-1

Lopp 6 Ser 3 Katjing som favorit här men blir det verkligen spets här? Jag tror inte det och då är det en favorit lämnad till kråkorna. 1 Karbo Cake kan vara den som håller upp och därifrån kan det bli seger. Mest tror jag på, om den kommer till, 8 In Vivo Face som varit kanonbra på slutet. 2 Robin K vinner om han står på benen, men här tror jag det blir trångt och det ändar i galopp, därav lägger jag ner den i rankingen. Glöm inte 11 Vagabond Hornline som det är aviserat skoryck på och det är kraftigt plus i så fall. 

A: 8-1 B: 11-3-2-10-12-7-4 C: 9-5-6

Lopp 7 Ojojoj, här blir det körning. Det är mitt scenario och när det blir körning så blir 1 Hoity Toity Face HET och är då en favorit i fara(det är vad man hoppas iaf:-P) Här kommer det spurtas ända ut till staketet på Jägersros upplopp. Vem spurtar bäst? 7 Max Hugo kommer vara streckad på min bong, det är helt klart. Kuskförstärkt med Goopen och formen i antågande.  Se även upp för hypersnabba 2 Having Said That, kommer ihåg att den varit tippad högt upp mot riktiga kanoner under förra året så kapacitet finns, pass upp!
Mitt förstastreck blir ändå 9 Rutger Raket som antagligen är bättre med loppet i kroppen han fick senast och då ska han spurta bra i det här gänget.

A: 9-7-1-3 B: 2-10-8-4-6-5-11


Lycka till 

Kommentarer
Postat av: Travtjänsten

A och spik nr 2 B 8,9,4,1,7,6,10,5,12

A 3 B 2,11,14,15,12,8,10,13,6,5

A 1,2,8 B 5,7

A 2 B 6,12,10,3,4

A 11 B 3,15,13,8,6,14,9,7,4,2,5,12

A 7,2,10! B 3,4,1,8,11,12

A 9,3,1,7 B 2,6,4,5



Lyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycka till!

2010-03-05 @ 19:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0