Jojo...cars and so

Igår blev det en tripp till Siljansnäs och bilfirman. Bytte det fördärvade styrdonet och två Xenonlampor...Nu låter det nästan som jag har koll på det här med bilteknik MEN se där är det bara att skrubba sig om bakfötterna och inse att man är lägst rankad på listan:-P 
Hostade upp Visakortet och betalade hela skiten iaf, 6 mögelgröna lakan kostade det. Puh!

Drog in tidigt imorse för ombesiktning och få bilen godkänd. Sladdade in på parkeringen och var snabbt ur och knappade in mitt regnummer, på väg tillbaka till bilen och på gång att slänga mig in igen.....kastades ett getöga på belysningen och minsann....var jag inte enögd!!
Någon mindre välformulerad svordom slet sig naturligtvis över mina nariga läppar. Vred på alla reglage, startade om bilen och höll på.....Samtidigt som det var min tur att köra in i hallen.
Bara att bita i det väldigt sura äpplet och köra in, öppna dörren och säga...." Du, jag backar ut igen. Skiten slocknade på parkeringen"
Besiktningsmannen önskade iaf mig lycka till och välkommen tillbaka

Åkte in på Kaffestugan och fikade en stund. Pratade med Fäsa och Mr Larsson. Intressant med Mr L om den nya bowlingklubben som vi avhandlade. Mer om det senare.

Fikade klart och shoppade loss på ett gäng böcker på bokhandeln. Gick till bilen och startade, klev ur för att kolla lyset igen...och minsann...FUNKADE! Provade starta om, vred på reglage....men det fortsatte fungera. Drog snabbt som fasen ut till besiktningen igen och fick komma in ganska omgående.

Nu är besiktningen genomförd och GODKÄND:-) Skönt! Men måste kolla upp lyset igen förstås, lär ju vara någon form utav fel som gör att det slocknar ibland. Vill inte bränna ett till kretskort(styrdon) och skicka iväg tusenlappssvalor till ingen nytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0