Konditionsträning

Har satt igång påskträningen, den som är till för att främja det fysiska, aeroba tillståndet....

Ägnar mig åt att på ett konstruktivt meditativt förhållningssätt tillskansa mig den nödvändiga konditionen.
Att helt enkelt tänka mig till kondition.

Åker också mycket bil mellan ärenden som måste göras, skillnaden nu mot tidigare är att jag gör ett ärende åt gången...Alltså tar bilen, åker iväg, går in och handlar, åker hem......Går in med varorna, åker iväg i bilen igen, går in på Systemet, handlar, åker hem igen, går in med varorna, provsmakar....Åker iväg igen, går in och hälsar på, dricker kaffe, åker hem igen, går in...vilar......

Alltså inget rationaliserande i onödan. Tror hårt på den här metoden.

Kört lite övningar i vardagsrummet också. Snabba förflyttningar från ligg till stå. Grymt effektivt.

Ligger på mage, därifrån snabbt upp till stå, ner på mage igen,upp till stå osv osv.....

Endera har jag för jävla korta ben eller så är det nåt annat men magen lämnar aldrig golvet när jag går upp i stå......

Men rätt så effektiv träning ändå som sagt.

Blir farlig på Hamra


Kommentarer
Postat av: Åsa- Nisse

Du ligger då i pöjker å hitter på nye oppfinninger hela tia .Dä där me magen sa du inte ta så allvarlit. Tänk så här i stället. Kommer nån ovetanes typ en Noragyttorpare för nära de på Hamra, så gör du bara en Jalla-Jalla så är ju den saken ur värda Eulalia hälsar att du hade en redi Nicebody på korte från SM Hälsar Nesse på Åsen

2010-03-30 @ 19:50:44
Postat av: Finn E

hehe du blir med til enden da ???



Er det fortsatt bra føre der ??

2010-03-30 @ 20:38:24
Postat av: Storm

Andra övningar finns på http://pknordic.blogg.se/



Hae't Gött !

2010-03-30 @ 22:50:07
Postat av: Mr Pink

Haha, Eulalia har blick för rediga kroppar hon:-)



Finn-E/ Har inte fått några fler rapporter men hoppas att det är som tidigare rapporter...Dvs bra före att gå. Du är så vältränad att du klarar dig ändå:-) Går nog som vanligt upp i "min" ände av sjön, etta och tvåa där de senaste två åren...Blir förstås några fler där i år kanske men det ska nog gå att få fisk ändå:-)

2010-03-31 @ 16:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0