Sleepy...

Då börjar man bli mer än lovligt sömnig, dags att rulla ner sig i kvalsterdunen and get some rest kanske....

Melodifestivalen är verkligen teve för fiskmåsar....Duellerna han knappt tona ut förrän det var dags för snabbgenomgång:-O
De hade även ett "schlagerquiz" med en i publiken, frågekvalité på dagisnivå och i pris fick tjejen en penna...Jättekul inslag. Men såg ni snubben som satt bredvid? Det var ju Tony Richardsson i en äldre upplaga, klockren!:-)

Orsa-Kalle skrällde till lite och vann första duellen mot min lill-favorit Neo....Trodde Kalle skulle gå hela vägen när han fick möta en senilsaggig ballad men det sket sig förstås.....Swedish people ville ha ytterligare ett sömnpiller i finalen:-P

*****

Travet var inte mycket att orda om, mycket favoriter och låg utdelning.

Tyckte själv att min ranking var rätt okey. Har man hängt med i tidigare veckors ranking så streckade man definitivt Practical Joke i första, som jag jagat den! Naturligtvis vann den nu när jag rankade ner den en aning, gjorde det med tanke på den korta distansen men streckade den förstås.
Välförtjänt seger.
Liksom för min spik Frillan Filiokus i lopp 2. Här gick min skrällvarning bra som tvåa och den ska passas framöver, High Hope Face.

Lopp 3 blev en viktoria för Earl Tilly som var förstarankad. Lillvarningen här på Star Running kunde varit ett bra drag, nu höll den starkt från dödens och formen är på topp igen här.

Boman, min A-häst i lopp 4 fungerade inte alls i travet och det blev galopp
Istället vann andrarankade Notre Crown

I lopp 5 hade jag vinnaren A-rankad MEN här såg ni, om ni hade ögonen med er, att det kanske funnits en annan vinnare med lite tidigare lucka!
Dunderskrällvarningen Marching Orders som sköt till som en kanonkula när den fick fritt invändigt strax före mål
Passa den!

Lopp 6 och här vann favoriten igen, Katjing. Den var fjärderankad hos mig och jag chansade och ratade den på alla kuponger, fast jag hade 5 hästar i loppet:-( Inte så smart

Skrällvarningen här var ju Vagabond Hornline och det var inte långt borta att den hållit undan, riktigt bra och även den måste man komma ihåg när den går ut nästa gång.
Var ju skoryck på den och det var dubbelplus på det.

Lopp 7 och ännu en favoritseger för Hoity Toity Face.
Valde att spika den när tvåan blev struken och det blev ju rätt.
Var inget anmärkningsvärt bakom som jag lägger på minnet.

*****

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0