SM Tisjön Lag

Då var dagen avklarad. En inte alltför trevlig väderlek mötte de tappra fiskarna idag när de äntrade Tisjön. Blåsigt och snöfall gjorde att dagen blev ganska kylslagen för de flesta.

Vi delade upp oss två och två idag och taktiken var glasklar....Storm och Peter börjar i starten, jag och Laxen vid "Fäsas Sten" en bit upp från starten.
Inga långa promenader idag och ta den fisk som finns. Tålamod. Passa gamla hål. Vi trodde att 8-10 kg skulle vara en mycket bra vikt idag och det visade ju sig stämma så småningom. 

För min och Laxens del blev det en del folk kring oss men det började bra och kontakt med fisk direkt i första hålet. Nappade på ganska okey. Fiskstorleken var lite klen men det var bara att dra det som nappade och inte bege sig ut på någon turné.
Fiskade nog mest trekrok men efter dryga två timmar så blev det tafs för resten av tävlingen. Fiskade grunt och nästintill uppe på land, där fick jag de flesta av mina fiskar.
Fick ihop 169 abborrar till slut.

Vi vägde våra påsar innan den gemensamma invägningen OCH ska väl säga att vi i det läget var SVENSKA MÄSTARE:-P Tyvärr visade det sig att vågen vi lånade av den numer alltid bannlyste Per Häll;-) , tillika Svartåns löjkung nummer ett genom alla tider, vägde ca 3 hekto för mycket........Jaja, var ju kul ett tag iaf:-)

Jag hade iaf (efter korrigering) ca 2,5 kg
Laxen ca 1,8
Jörgen ca 1,7
Peter ca 1,6

Summa 7686 gram om jag kommer ihåg rätt vilket räckte till en tredjeplats och alltså en bronspeng. Det bästa med det var att vi samtidigt då kvalificerade oss till nästa års SM på Mälaren med laget:-) De har tydligen gjorts regelförändringar där alla SM-medaljörer är inkvalade till nästa års SM. Coolt.

Segrade gjorde Fyra Fiskar, Hälsingland, lag 2. De hade strax över 8,3 kg. Tvåa kom Hillmangänget Köping med 7,9 kg.

Stort grattis till Ovansiljans Sfk Äldre juniorlag också som tog guld och andralaget tog brons.

JuniorlagenVeteraner med Falubygden på andraplats
BronsKILLARNA:-) Herrarna

Nästa år, nästa år...då jävlar skottar vi hem guldet på Mälaren!:-)
Linus med välförtjänt bronsmedalj (Laxtaskas pojk)

Det var ett väldans kort sammandrag av dagens tävlingar. Behövs egentligen inte något längre så that´s it.

Nästa vecka är det DM för oss i Dalarna så nu laddar vi om hjärnan för den bataljen.

Kommentarer
Postat av: S.Gren

Stort grattis till Bronsmedaljen och friplatsen till nästa års SM!

Stort grattis även till våra suveräna herr juniorer som tog både guld och brons.

Nya tag till helgen!! Start i Söderbärke hörde jag. Samma startplats som förra DM på Barken. Börjar bli bra fart på fisket enligt gode Holmberg.

2010-03-21 @ 20:35:13
Postat av: Mr Pink

Tack Stefan:-) Ja, där nere har ju du koll:-), om jag inte missminner mig. Bra att det börjar bli fart på fisket.

2010-03-21 @ 20:59:54
Postat av: Storm

Trött !



Go Natt o tack till ett enligt mitt tycke en perfekt genomförd LAGTÄVLING :-) !



Men, f-n o tvi så nära det var.



Hae't Gött !

2010-03-21 @ 22:30:11
Postat av: Finn E

Grattis Ovansiljan !



Bra fiska!



Mvh



Finn E

2010-03-22 @ 08:49:40
Postat av: Åsa-Nisse

Dä va inget snack om vem som var grannast på prispallen i alla fall .Dä va ett redigt kalasställ du hittat.Måste tale me Sjökvistan om å ta hem ett te me.Sen får en gratulera till medaljen å att i klådde mina småländske bröder,med ett kilo,trots att ja mentalt tränat upp dem i ett halvår. Lycke te på Dm å sätt de ansre på plats. Själv har jag fiskat fläsk-galoscher hele helgen å Eulalia har smörjt laddstaken på nättera. Hälsningar från Haurida-Knohult

2010-03-22 @ 11:24:27
Postat av: Mr Pink

Tackar för gratulationerna:-)



Åsa-Nisse/ Hahaha, du är kul du:-)Jodu, det gäller att glamourisera pimpelvärlden med trendriktiga accessoarer så gott man kan. Lägg nu inte dina småländska bröder i kylskåpet utan fortsätt med den mentala peppningen så kommer de på banan igen:-)

Ha det gott:-)

2010-03-22 @ 14:37:43
Postat av: Erik

Grattis till bronsmedaljen grabbar!

2010-03-23 @ 14:57:04
Postat av: Martin S

Grattis till Bronset! Ses i påsk för fajter på Orsa- å Hamrasjön!

2010-03-23 @ 18:25:31
Postat av: Knogen

Grattis till bronspengen! Ni fortsätter att övertyga minsann :-)

2010-03-23 @ 18:52:18
Postat av: Knogen

Pinkie>



Sedan när du firat klart ska jag gå igenom några svenskaregler med dig vad gäller förkortningar och sånt ;-) ;-)

2010-03-23 @ 18:54:30
Postat av: Mr Pink

Tackar för gratulationerna!

Stort grattis till dig också, Martin:-)Absolut!Ser framemot påsken som vanligt, skönaste fiskehelgen för säsongen:-)

Knogen-ser framemot svenskalektionerna, som alltid har jag ett öppet sinne för nya kunskaper:-)

2010-03-23 @ 21:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0