Sm Tisjön

Inte bara V75 på lördag som kräver en analys och chansvärdering
och därför, som den pillerknaprande lavskrika jag är, tänkte min socialt utstörda...eller var det utsökta?... hjärna tillåta sig att formulera en lista med tänkbara vinnarkandidater.

Visserligen är det ett rätt blekt säckgäng till pimpelfiskare som kvalificerat sig till den individuella starten i årets Svenska Mästerskap men i avsaknaden av guldkornet, mig själv, hittar jag ändock några halvförgyllda taskspelare som möjligen kliver fram och visar huggtänder nog för att sätta gaddarna i någon av medaljerna.

Analys

Förutsättningarna, utöver själva fisken, kommer att bli marginellt tuffare än en dag på PRO:s dagliga fikaträff en vanlig onsdag. Många som skriker ut sin klagan över lite fluffig pudersnö och några stänkare vatten runt stövlarna men de lirarna streckar jag inte utan de lämnar jag åt Tisjöns gambestånd som kan se framemot många skrovmål

Här krävs fokusering på det viktigaste

Att få fisk

De har ju alla de kvalificerade trots allt fått när de kvalificerade sig kan man hoppas.
Nu gäller det dock lite andra förutsättningar än att sitta och veva upp några blekfeta Mälarborrar från 12 meter med torskpilkar eller sitta och sillpimpla efter 7-8 stycken Godzillaborisar på något träsk i Norrland och gå vidare med vikten 9260 gram....

Nä, nu är vi i Dalarna och här finns inga gratisbiljetter....Fiska 9 borrar och få den 10:e gratis, funkar inte.

Egenskaper jag letar efter i en framgångsrik Tisjöfiskare till helgen är

Välrenommerat vassa armbågar - kommer att behövas när klungorna blir trängre än gluggen mellan Jörgens framtänder.

Steglängd - bra spänst och längd i stegen är som vanligt mycket viktigt. Är man utrustad med dvärgspiror och trångvuxna höftkulor kan man lika gärna hålla sig i korvkön och äta Skinnkrokens kokkorv med kort datum som att stolpa omkring ute på isen som en Stesolidhög ekorre

Bra mun - trashtalkfaktorn är inte att underskatta. Visserligen kommer nivån inte vara speciellt högtravande då min egen höga person naturligvis kommer saknas men icke desto mindre viktig
Att kunna slänga några väl valda och tillräckligt förnedrande oneliners till sina medtävlare för att få dem att känna sig likt nyligen överkörda....tja...pimpelfiskare....är absolut den egenskap som kommer få en framträdande roll i årets SM med den trängsel som kommer att uppstå

Well, vilka kommer finnas med i segerdiskussionen då?

Här följer mina namn utan inbördes ordning

1 Stig Hillman - Köping
2 Jörgen Storm - Ovansiljan
3 Anders Axelsson - Ovansiljan
4 Jan Funestig - Grängesfirren
5 Micke Engvall - Fagersta
6 Arto Jumisko - Södertälje
7 Timo Jumisko - Södertälje
8 Per Nilsson - Nora 
9 Janne Stange - Degerfors
10 Stefan Stark - Fyra Fiskar
11 Martin Södergårds - Pk Nordic
12 Mats Larsson - Gnesta
13 Thomas Larsson - Sveg
14 Thomas Jansson - Smedjebacken
15 P-O Eriksson - Nora

Som den extremt gode tippare jag är så måste självfallet en ordentlig ranking av de femton hyfsade pimplarna till

A : 4-2-12-3
B: 1-9-7-5-13-8-6
C: 11-10-15-14

Tror på dominans av tofsprydda masjävlar och så sticker jag in ett outsiderkort i en asfaltspojke.

Att Mr Storm kan bli historisk genom att hyvla in sin tredje Sm-seger vore ingen sensation och det finns bra chans till det. Visserligen är hans val av uppladdning i alplandet ett exempel på hans extremt dåliga tajming. Kan ligga honom i grötfatet.
Kanske är hans fiskesug så enormt, så övertänt, att han tar in luft bakvägen, snubblar på dammbyggnaden, landar på Novaborren, får ett jävligt limeavtryck i sin halvösterrikiska, fårade panna och strax därefter blir översprungen av en skock Mälarpimplare som trampar till lite extra med sina filtfodrade Nokiasandaler....
Nä, han är med på pallen

Laxen börjar det bli dags för och kan han under tävlingen ge fan i att snacka krokval, krokfärg och färgen på sina gamla kallingar från -84 då han vann Km i parallellboxning mot Kilstadius , kan hans fiske tala ett språk som blir det mest gyllene.
The Lax kan slå till!

 

Att mästaren står att hitta någonannanstans än i min excellenta ranking är lika främmande för mig som att jag skulle vakna upp på beachen i Goa(Indien för er som inte läst på) i morron bitti med två bystiga blondiner som bryter lätt på tyska och förklarar i stillsamma ordalag varför jag är insmord i bäverfett och varför en dvärg utklädd till Pagrotsky piskar mig på väl valda delar med tre ihopbundna palmblad med inskriptionen "Pervert"

....Eller vänta nu, dejavu......


Det var herrklassens ranking

Vad gäller laget på söndagen gick jag igenom startlistan och tar vi inte hem lagsegern på söndag ska jag börja samla på trafikdödade skunkar med talfel

Skitfiske


Kommentarer
Postat av: Stange

Trashtalk....

Hmm och hur kom jag med på listan?? jag som bara kan sitta och pimpla i 2 hål med en mormyrska ??

Börjar herrn bli nervös tro ??

Är ni säkra på att ni hinner in i tid med dig i laget ??

Är det inte risk för att de får hämtar dig på en bår i nedre ändan efter att du gått in i väggen ??

Förövrigt så skadar sig kanske Stormen under lördagen pga. övertändning så det kanske är bra om du redan nu kollar över tillgången på skunk i hemtrakterna

2010-03-18 @ 07:15:29
Postat av: Mr Pink

Underskatta aldrig en god tippare...Med ditt pensionärstempo tror jag du passar utmärkt på Tisjön, därav din höga rank....

Har ännu ej mött en vägg som stått emot när jag stormat fram....å förresten, de där 150 metrarna som jag ska ta mig in till invägningen fixar jag på ett ben om det skulle behövas

Om Stormen blir skadad gör inte så mycket, han är ändå det svaga kortet i laget.....



2010-03-18 @ 08:22:48
Postat av: Finn E

Haha en spenende analyse..... tror som deg at de som er best tilpasset tøffe forhold og har et killer hode vinner. Her blir det nok å koble ut bløte støvler, klær og krampe i ben, blodsmak i kjeften ! Her må mann bøye seg for naturen og opptre som en ulv på det som kan se ut som den siste jakt...



En etteranalyse vill vært flott mr pink ! (hehe)

2010-03-18 @ 08:43:54
Postat av: Stange

Vi har en till outsider nu när Olle Eriksson NGF har fått ett frikort till lördagens individuella tävling eftersom han är en gammal sälen-cupare...

Verkar bli trångt på söndagen med andra ord :-)

2010-03-18 @ 08:56:45
Postat av: Mr Pink

Självklart kommer en efteranalys, Finn E:-)



Oops, har Olle klivit in i handlingarna! Var ju in och kollade era kvalade till Sm då jag saknade just han och Mudman....Då ställer det min ranking litegrann då han definitivt ska räknas...Men han är väl mätt med sina 2 titlar och kör lite Svenssonpimpling till helgen så han kanske inte är något reellt hot;-)

2010-03-18 @ 09:03:59
Postat av: Stange

Mudman är med och ofredar i arrangörsklassen.

Olle var första reserv och är aktuell sedan igår då Jorma hoppade av.

2010-03-18 @ 09:38:03
Postat av: Mr Pink

Då tippar jag Mudman som segrare i arrangör:-) Borde vara en klass som passar honom då han inte behöver besväras så mycket av de nerver han känner av i den "riktiga" klassen;-)

2010-03-18 @ 09:47:15
Postat av: Broder Green d.ä

gå inte lika långt som på dm den här gången,kanske

ett litet tips skulle smaka bra.hihi!!lycka till och

hoppas att ni tar hem lag segern,detär ju 10år sedan ett herr lag vann SM sist.

2010-03-18 @ 16:18:30
Postat av: Mr Pink

Haha, Håkan...Det lyssnas inte nåt mer på dina tips, ska du veta:-) Skicka en gammal farbror längst bort och längst in i någon sunkig viktarm där en abborre aldrig simmat var inte snällt;-)



Nä, ett herrlag vinner ju VARJE år;-) Okey, sedan klubben vann menar du förstås...Vi ska se vad vi kan göra för att återuppta segerraden efter er:-)

2010-03-19 @ 16:25:10
Postat av: Storm

Hemma nu !!!!



Inga kommentarer på denna.



Tycker faktiskt du har lyckats skapa lite trevlig läsning för en gångs skull ;-).



Fy f-n va rädd jag blir när det ev. nappar i morgon.



Hae't Gött !!

2010-03-19 @ 20:31:52
Postat av: Mr Pink

Välkommen hem, Mr S:-) Du kommenterade ju precis?!?

Vi får se framåt kvällen hur det nappat, tar ni inte det idag tar vi hem skiten imorgon:-)

2010-03-20 @ 09:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0