Lillåpremiär

Precis kollat på travet....Hmm, hur lite rätt kan man ha innan man blir skadeståndsskyldig mot dem som löser in sig på systemet?;-) Sopar bort minnesbanken och fokuserar på morgondagens Oslo Grand Prix istället.....

Premiär i Lillån idag, soligt och varmt.
Jörgen åkte ner mitt på dagen efter lite maggotthämtning hos mig. När jag kom ner vid halvtvå hostade han upp årets första bruning på matchspö. Jag hade bara takeaparten med mig och riggade iordning. Mäskade på 12,5 meter. Första utlägget en abborre.
Braxarna gick i ytan längre ut, var upp några kring Jörgens flöte och utanför mig.
Fiskade från 14-16.45, ingen brax ville bita i, däremot var det en hel del löja i farten. Det brukar det i princip aldrig vara. Provade lite på slutet med takeaparttoppen nära bryggan och det nappade riktigt bra. Skulle säkert gått att dra ihop en bra vikt, de stannade kvar också vilket nästan aldrig har hänt heller.
Hade en abborre, 4 mörtar och ett femtiotal löjor.
Jörgen plockade ihop tidigare och han hade skapligt drag på braxarna på matchspö, tror han fick/tappade någon på takeaparten också. 7 braxar blev det och några skapliga mörtar.

Tyvärr hade jag behövt hjälp av bryggan:-( När jag tog upp keepnätet och skulle räkna fisken lutade jag mig framåt och ljudet av en tunn,jävla salt pinne som knäcks synkroniserades med en skaplig smärta i ryggslutet...AJ:-( Har lite pissont nu och det känns inte alls bra. Kört med värme och hoppas det ska släppa så småningom.
Har fan inte psyke med någon längre ryggkonvalescens igen....Det ska gudarna veta. Bli BRA för i helvete!



Kommentarer
Postat av: Doktor Dolittle

Hallå !

Se för fan inte till och bli sjuk nu din odåga!

Nu tar du det lugnt med ryggen tills nästa torsdag ,så vi inte får ha med en rulator på båten.

Ryggläge och två rödvinare ordineras..........

2010-05-16 @ 12:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0