Örebro Öppna

Slingrade över tröskeln hemma sent igårkväll. Svansen hade jag stoppat upp i röven.

Gick ju inte speciellt bra för mig och får försöka analysera helgen för mitt vidkommande med några kompisar, tror det får bli Shiraz och Merlot;-)

På lördagen lottades jag C26, en bit hitom udden. En helt okey lott och min fisketaktik var inga konstigheter, plantera ett löjspö i näven och let it stay.....Nåja, hade lite andra idéer också. La 10 bollar på 12,5 m och bellade ut några fler(mindre) på feederplatsen. La även två hårda bollar inne på kort. Hade mask, casters och lite maggott i bollarna.
Började med löjspöt men ingen hemma, gick ut på 12,5 och fick efter en liten stund några små björknor....Tillbaks till löjorna och nu var de där....de och de....DE var inte så många och definitivt inte på speciellt bra humör till att nappa.
Fick lite mört, björkna vid botten under löjmäsket men inte det heller fungerade att gasa upp i nån bra nappfrekvens. Förstod varthän det barkade när mina grannar "köttade" på rätt bra, vad jag tyckte. Hade ett av mina förhandstips, Calle Rosslin, till höger om mig. Han drog på rätt bra stundtals. Ett par platser till vänster fanns Andreas Sandberg. Han toppade sin vikt med att landa en 3,1 kg tung gädda, hyfsad pjäs på tunn tafs:-)

Vägde in 3730 gram på 165 fiskar. Löjorna höll en riktigt bra snittvikt, ca 20 gram. Synd att de inte ville vara med och rocka lite med mig idag då.

Klubbkompisen Peter Lindh visade var skåpet skulle stå och tog sektionsvinsten överlägset med sina 8430 gram. Bestod till mesta delen av löja(ca 5 kg) resten var en hel del mört. Även björkna och nån småbrax.

Övriga sektionsvinster var Thomas Söderlund som vann min sektion på 12 250 gram och Kent Adell 7 560 gram.

Söndagen kom och startade tidigt med hotellfrukost. Pigga och alerta drog vi ut till startplatsen . Inhandlade lite mer pinkies plus några mygglarver.
Jag och Peter lottades idag på samma sektion, jag fick Peters plats från igår och en beskrivning i hur han fiskat. Bra info och det var ju bara att göra likadant. Tyvärr fiskade jag inte lika bra och fick inte heller idag någon fart på fisken. Slog dock de som höll till runtikring mig så det är väl det man får ta med sig:-) för att ingjuta mod i en sargad kropp.

Körde en lång och en kort plats idag. La 6 stora bollar inne på korta, 12 ute på långa. Började med femmeters och fick mört direkt. Nappade med jämna mellanrum, ingen fart. Provade löja och fick några där. Ut på långa platsen och tappade en skaplig fisk direkt:-( Fick sedan några mörtar.
Fick rapport av Peter efter halva tävlingstiden att det var surt och att han kanske inte hade så mycket. Jag hade ca 2 kg då och mer än peggrannarna så lite ljusning i sinnet kändes. Nu blev det inget drag på varken löjor eller nån annan fisk. Fick perioder med några löjor men det ville inte hålla i sig. Peter fick igång lite brax och plockade hem ännu en sektionsseger före Jimmy Johansson som blev slagen med 170 gram....
Peter fick bäst på den korta platsen.

Jag hade 183 firrar till en vikt av 3510 och blev femma på sektionen.

Totalen vanns av Peter med sina två poäng, han fick lite påfyllning i plånboken och lyxade till min tillvaro genom att bjussa på en mosbricka under hemfärden:-) Thanks.

På andraplats kom Micke Tono, 4 poäng och trea Patrik Dahlström med 5 poäng.

Nu blir det till att ladda om till Vm-kvalet för att göra en bra insats där istället. Nu ska det mätas takeapartspön så man har koll på längderna:-)

Morgonsamling lördag innan lottning
Pimpelgurun Jesper "Mudman" Dyberg hade förlängt pimpelspöna och ställde upp i begränsade klassen och belade en hedrande fjärdeplats:-) Får vi se en fortsättning på metekarriären månne?:-)
Peter laddar upp med fjantsnus...
Calle Rosslin gör tummarna upp INNAN tävling
Den här slanke, välmående talangen heter Roger Järling.
Mr Lindh ser frusen ut innan start på lördagen. Han blev väl varmare när han vägde in vinsten, gissar jag
Mr Lindh´s peg på lördag
Calle, den jäveln;-)...har precis förpassat en brax ner i maskorna och förpassat mig ännu längre bak i resultatlistorna....
Roger J sprattlar ner några löjor i vågnätet....Jaja, några braxar också då
Calle väger inClaes HedströmAndreas med 3,1 kg predator
Norske guldgutten Rolf Magnus väger inJimmy Johansson blir tvåa dag två
Peter på söndagen

Peter Lindh, Mikael Tono och Patrik Dahlström
Topp tre i Örebro Öppna 2010, för övrigt en väldigt rolig tävling och bra arena för vad vi håller på med. Stort tack till arrangörerna som gör det bra och håller liv i tävlingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0