Tandsjön-tävlingspremiär

Premiär för mig idag på årets tävlingssäsong. Tandsjön, en bit ovanför Ämåsjön, var dagens tävlingsplats och förhoppningar om höga vikter hade trängt sig in i hjärnan på mig. Sjön innehåller nämligen stora mängder abborre...förvisso lite mindre nu när jag skriver det här. Tyvärr var jag ingen större bidragande orsak till minskningen:-P
Var väl lika förnedrad som en liten kuk på en Ron Jeremycontest kändes det som....Nåja, hittade i lite fisk mot slutet och fick iaf dra några kilo där vilket hjälpte upp humöret en aning. Tror jag kom nästan sist, hade väl nån tant och Göte efter mig;-) 3,7 kg fick jag upp hursomhelst.

Högsta vikten lyckades Mudman, Jesper Dyberg, dra upp. Hela 16,6 kg vägde hans svullopåse. Bra jobbat, Muddis!:-)
Tvåa kom Thomas Larsson på 14 och trea Samuelsson 13,7.
Sen tror jag Mandel var fyra på 12,9 kg. Resultatlistor på Weines blogg ikväll förhoppningsvis.

Började fisket längst ner till vänster, helt ensam. Fanns väl någon anledning till det kanske. Fick ihop 10 abborrar där iaf som jag sen hade tills Stormen med pojk påträffades efter ett par timmar. Sista timmen var helt okey med abborre i farten.

Bara att greppa om taget och komma igen på nästa tävling. Lika ödmjuk och varlig som alltid:-)

Mudman visar upp krokasken. På min dator är den inzoomad och analyserad;-)Och här ser man vad man hittar i Jörgens bil!!! Varpspö!
Tok-Oskar:-)
Nedisning...men jag pissade på det sen och då blev det rent;-)
Roffe hukar i kylanPå väg in till invägning
Stormen med sin vikt...på påsen alltså....FISKpåsen!
Glada Lasse vinner HVMandel gör en bra tävling, fyra
Åsa-Nesse i egen hög person:-)Weine med sitt nyinköpta fjollstativ;-)
Oskar vinner junior på 1,2 kg
Dagens segerherre
Vi tog den oplogade vägen hem, gick lite slingrigt men hem tog vi oss

Kommentarer
Postat av: Finn E

ojojoj varpspøn i Stormen's bil ????



tjuvtrening !



Ellers var det godt å komme i gang med sesongen og hvilket fint vann å starte !!



Vi er allerede klare får Tallsjøn og håper på fine forhold.



Men Kenneth da ? fjerde sist ??? regner med litt revansje på Tallsjøn ?

2010-11-21 @ 12:35:29
Postat av: Mr Pink

Trodde inte mina ögon när jag såg varpspöt;-) Till råga på allt låg det i hans skrylla först innan han lade ur det:-)

Fick inte med mig min fiskeform när jag for hemifrån:-P Om någon skulle se den vid horisonten kan ni ju försöka ta tillbaka den till mig....den är fyrbent och springer som fan.

Har Tallsjön inplanerad men får se hur det går hos farbror doktor imorgon. Har big problems med en arm och typ alla muskelfästen:-P Men jag håller tummarna

2010-11-21 @ 21:18:40
Postat av: Storm

Alltid !



Roligt att sätta griller i huvudet på folk;)



Finn-E, bara så du vet så varpade jag långt innan ni upptäckte isborren i Norge, men insåg då liksom nu att detta är inget för mig, kanske.....



Mvh 1:e Coach Storm

2010-11-22 @ 07:54:15
Postat av: Åsa-Nesse

Te ödmjukhetens riddare finns bara ett råd.Tänn te till Tallsjön å visa den där mä fjollstativet vem som en gång har vart champion å bäst. Gött å träffa de i lordags å höra en redi dalkarl konversera mä en annan. Eulalia ble glaer över fotot på hemsida på me, å unnrade hur många mil ja gått när ho så ansiktsfärgen. Som profeten sa: Vi har bara varandra å dansaa din d........ Hälsar Nesse

2010-11-22 @ 10:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0