Klubbmästerskap Fk Match

Då var årets klubbmästerskap över för den här gången. Idag körde vi deltävling nr 3 i Storån, Orsa. Nedre sträckan mot utloppet i sjön.
Fem tappra själar som samlades och lottade peggar, när alla tagit så visade det sig att de lämnat en av kantplatserna till mig. Tack:-)
Kände mig genast mer motiverad än vad jag var på morgonen och riggade snabbt iordning en topp till takeaparten med 4 gramsflöte på. Upp med niometers och ett femmeters. Slängde även upp ett feederspö som backup.
La ut 10 stora bollar på 12,5 mt, 4 stycken på femmetersplatsen och så feedrade jag ut tre bollar på 40 meter.

Började med tp och fick ingen fisk förrän efter 20 minuter, såg att Jörgen fick några strävlingar direkt i början.
Sedan rullade det på och jag varvade lite mellan tp och nian men fick klart bäst på tp, en del strävling, mört och så 7 idar blev slutresultatet. Räckte till seger och sålunda sammanlagd seger också:-)

KUL! :-)

Resultat

Peg 1: Kenneth 6950 gr
Peg 2: Roffe 690 gr
Peg 3: Mats 380 gr
Peg 4: Peter 1480 gr
Peg 5: Jörgen 5160 gr

Sammanlagt i klubbmästerskapet

1: Kenneth 2 poäng
2: Roffe 4 poäng
3: Jörgen 4 poäng
4: Peter 5 poäng
5: Mats 10 poäng


Kommentarer
Postat av: Folke

Grattis att du äntligen fick till det.

2010-09-09 @ 10:23:07
Postat av: Folke

Grattis till att du fick till det.

2010-09-09 @ 10:24:53
Postat av: Niklas Strengelsrud

Grattis Kenneth!

2010-09-09 @ 14:33:48
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Åsa-Nisse

Grattis till fjollmetets häxmästare. När blir nästa framträdande i etern. Väntar mä spänning på dätta å båtpimplar lite galoscher på noen så länge. Nesse

2010-09-09 @ 16:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0