Mjukt i röven

Sitter på en pilatesboll framför datorn. Hyvlar jag ner röven på en stol när jag sitter där är det garanti på ryggbesvär. Vet inte om det är jag som är för tung eller om den omgivande luften är för porös.....känns som bollen behöver pumpas, den ger liksom med sig.....

Middag under tillagning, marinerar lite lax i en fin årgångsrom....blir nog till att ta en snaps på laxmarinaden sen, to good tooo be kastad;-)Pressad potatis till det och naturligtvis lite färskriven parmesan, dragon/senapssås till det..Och förresten ser jag inget fel i att ta ett par glas Ruffino redan nu...så därför är första munnen svald.

*****

Skyttetävling idag. Orsamästerskapen i älgbaneskytte. Otränad men ändå full av tillförsikt åkte jag dit och brände av mina smällar. Gick sådär och slutade på en 8:e plats i herrklassen, 34 poäng (av 40) 5' 5 4 4 i första och i andra 5 5 3 3.
Mats Smids dominerade fullständigt och vann klart med full pott och 7 femettor. Grattis!

Vi var på väg att sopa hem lagguldet men sista skytten, till råga på allt min kusse, sköt 30 vilket då räckte för att Untorp tog guldet på 134 poäng före våra 129....:-P

Ladubergs silverlag
Jag 34 poäng
Peter Cederholm 34
Axel Axelsson 31
Lars Uleander 30

Kul att Peter ramlade hem och otränad likt de flesta dammade in 34. Nästa år tränar vi lite så då är det guld:-)

Björn Hellberg ombedes att kolla bössan! ;-)

*****

Kollar med ett halvt öga på Liverpool just nu och 1-1 mot Sunderland impar inte. Roy Hodgson har problem:-P

Ikväll blir det italiensk för hela slanten, Zlatan först klockan 18 sedan Roma med Totti tillbaks mot Inter. Dags för Roma att vända sin extremt dåliga trend. Att Zlatan målar är jag tämligen övertygad om:-)

*****

Inväntar Weinepojken också, ska hämta ett snyggt, starkt och fulländat femmeters plus en ny finnskrylla:-)

Ni som har beställt och läser det här. Skryllorna har alltså kommit, meddelar er över mejl så bestämmer vi hur vi gör med leverans och så vidare. Ser ut som de törstar efter abborre;-)

*****


Kommentarer
Postat av: Stefan Swee

Tjena Lilja!! har du några bilder på finnskryllan? blev lite nyfiken:)Ha de Swee

2010-09-25 @ 20:41:16
Postat av: Mr Pink

Tjenare Stefan. Ska knäppa några kort och lägga ut, är ju inga större innovationer i och för sig.Ha det gott

2010-09-25 @ 20:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0