Calvin Klein

Calvin Klein. Taskigt att anspela på organstorlek när man, bland annat, sysslar med underkläder. Klein är ju om min skoltyska får göra sig gällande i betydelsen....liten, späd, kort............Jaja, de passar i alla fall:-)

*****

En lång helg med gott umgänge och fiske är till ända. Självaste Åsa-Nisse aka Pelle Ernst kom på besök på torsdagen. Han var med i årets sista kvällscup medans jag tillbringade kvällen tillsammans med ett stort antal markägare och ett litet mindre antal fiskevårdsintresserade.

För att avhandla stämman så gick den över förväntan. Blev inte alls så hetsig debatt och det avlöpte väl. Om nu någon får för sig att jag var lite högljudd eller nåt ditåt så kan jag försvara mig med att det är min stämma som är kraftfull och klangfull;-) Mycket full där men det var åtminstone inget jag var under stämman.

Har mycket att säga om det här egentligen men tänker att det får bli lite lugn och ro i arbetet nu. MEN att styrelseledamot nr 20 framhävs och framhäver sig själv som man som är en stark röst, som brinner för det här och är rak och ärlig är i mina ögon patetiskt. INGEN RYGGRAD och ingen självinsikt är min klara slutsats som också framgick att jag tyckte under stämman.
Nog om detta

*****

Efter en lång och trevlig pratstund under torsdagskvällen så bar det iväg mot Untorp på fredagmorgon för mig och Pelle. Vi lassade in käk och fiskegrejor i stugan uppe i Untorp och åkte till Dyversjön för fiske. En solig dag där huden anlade en något grisaktig ton nedanför pannvecken på undertecknad. Fisken nappade till en början inte alls, vilket är ganska ovanligt i Dyversjön.
Så småningom fick vi iaf lite över de tre timmar vi fiskade. Min påse blev lite tyngre än Pelles och vägde 3850 gram fördelat på 57 firrar. Det får anses hyfsat. Största abborrarna låg på 170 gram.

Hem till stugan och färdigställande av middag till kvällens celebra besök, Jonas "Knogen" Johansson. Middagen bestod av abborrfilé från Hjälmaren, panerade i ströbröd och Fru Bildt-parmesan, till det pressad potatis och en creme fraichesås med dragon, citronpeppar och två olika sorters senap, Dijon och sedan en honungssenap from the States. Fantastiskt gott! Tack för abborren, Pelle!

En lång pratstund innan det framåt niotiden på kvällen var dags för att åka ut och lyssna på ugglor med uggleexpertisen, dvs Knogen. En inte helt oäven fågelvän visade det sig också att Pelle är:-)
Några pärlugglor visade sig vara i farten och gav ifrån sig sina läten. Vi såg också två tornfalkar uppe i byn.
Skön kväll som avslutades med att allehanda ämnen avhandlades och kvällen rundades av 01.15.

Nattsömnen blev för egen del avbryten av ett par rejält krampiga sendrag i baksidan på bägge låren så när väckarklockan knackade på pannbenet var man hyfsat trött MEN laddad som sjutton för en dag på Hamrasjön.

Mer om tävlingen in the next inlägg

Kommentarer
Postat av: Rofus

Varje gång jag någon nämner Calvin Klein nu så kommer jag att skratta tack vare din kommentar om Klein :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0