Julmaten är inhämtad

Oj, såg en gammal boxningsmatch på ESPN, Mickey Ward vs Gatti. Det var Ward´s sista match då han innan matchen redan bestämt att det skulle vara den som avslutade hans karriär.

En riktig kanonmatch som gick alla 10 ronder och Gatti vann på poäng. Ni som sett filmen "The Fighter" vet ju vem Mickey Ward är då filmen handlade om hans karriär och så då hans brors drogande. En riktigt bra film för övrigt.
Kul också att se avslutningen på matchen där boxarna, efter enorma slagväxlingar, leende kramade om varandra. Respekt.

***

Julshoppat käk idag. Ser ut som min matchvikt inte kommer att bli mindre

***

Lyfte en kartong med gamla vinylskivor igår. Tung jävel. Skulle inte gjort det. Handleden hurts. Men har nog aldrig påstått att jag är speciellt smart.

Bara att jag är smartare än de flesta. Och det säger ju inte mycket när man bor i ett inavlat, hillbillyterritory....

Jo, sen är jag ödmjuk också

***

Har sparat hår på skallen ett tag nu. Det växer sakta. Väldigt sakta.

Dåligt tålamod är mitt mellannamn

Får bli en rakning ikväll

Ingen jävel som skulle känna igen mig med lugg ändå

***

En stor del av de människor som äger mark har en helt annan syn på naturens leverne än vad jag har.
Kan inte säga att jag har mycket till övers för dem.
Att vara markägare verkar vara något som slår sig på de tänkande delarna på ett allvarligt fel sätt. För att förklara närmare och enkelt. Man blir uppenbarligen dum i huvudet.
Inte alla, men många

***

Den mycket vältalige och välskrivande "Naturbrukaren" som är så väl ansedd i vargfrågan, hos nollvisionärerna vill säga, har ju mycket åsikter. Han är ju markägare till att börja med.

Men nog är det en smula "roligt" att han blåser upp sig själv till en av kunskap hybrisspäckad ballong och inte ens låter de han häcklar komma till tals. Är ju fantastiskt lätt att driva sina frågor utan mothugg. 

Går inte att ta sådana pajaser på allvar, hur väl de än uttrycker sig. Blir lite för internt när kommentarerna oftast består av likasinnade. Ett under av rövslickande helt enkelt. 

***

Tänkte här skriva något rått och obehagligt hämtat från mitt eget huvud. 

Men vill inte uppröra de känsliga för mycket så här några dagar innan jul. 

Tar det alldeles innan jul istället så det finns i färskt minne när ni smakar av julgröten, öppnar de gulliga små paketen och välkomnar en tomte in i era boningar.......

Tjipp 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0