Sm på Mälaren

Reparationsarbetet av kroppen går så sakteliga framåt och nu kan jag faktiskt stappla fram ganska bra. Har haft en ganska nydanande smärta i knäveckssenorna, de yttre. Vet inte riktigt hur fan det gick till eller ens att det gick att få ont där....men det är väl bra med nya upptäckter:-)

Ett bra arrangerat SM är avslutat och visst var kylan en inte alltför trevlig kompis. Men tyckte det gick ganska bra om man höll sig i solen under tävlingarna.
Vårt lag som tävlade i söndagens lagtävling bestod av mig, Laxen, Stefan Gren och Peter Järnberg. Som vanligt surrar man fram och tillbaka hur vi ska fiska, var vi ska fiska och så vidare.
Efter ett par Fanta och lite sockerkaka på lördagskvällen(:-O) så hade vi bestämt oss för första tanken, vi går till Pilskär, startar på udden och sedan får vi se var det bär iväg.
Naturligtvis hade vi siktet högt ställt, vem fan har inte det? :-) Tycker vi har fog för att sikta på guld också, det är inget att hymla med.

Är alldeles för många som håller på med att ligga lågt och driva någon sorts ödmjukhetstes som ändå inte fungerar utan bara luktar falskt.

Kallt på morgonen och promenaden till Pilskär blev ganska jobbig och tog några minuter längre tid än vad jag räknat med i alla fall. Försökte få fläsket i svängning och få hjälp med joggningen men kändes som pumpen skulle slita sig loss och spräcka bröstkorgen men tog mig fram i alla fall.
Jag och Laxen började längst ut medans de andra började lite längre in. Fick några fiskar direkt men ingen fart så vi letade på inåt.
Peter och Stefan hade börjat borra sig in mot Bockholmen så vi riktade in oss ditåt också.
Laxen försvann in i en vik och jag blev kvar och fick ett trettital i ett hål. Men det var ingen fart så efter 30-40 minuter snubblade jag efter Laxen. När jag kom inom synhåll för honom så vinkade han.
Han hade hittat i lite fisk och dragit ihop ett par kilo på ett bra djup, 1,5-2 meter, mot en vassrugge. Jag fick fisk direkt och det nappade bra med blandad storlek.
Vi fiskade på där till slutsignalen och det fanns mer yta att jobba på kvar när vi slutade.
De andra kom över till oss men fick just inget och då gjorde vi ett gemensamt beslut som med facit i hand var ett felbeslut, vi delade på oss och Peter och Stefan drog iväg på baksidan av Bockholmen.
Nappade på bra till slutet även om vi lyckades segla iväg några meter och fick en dödperiod på en kvart-tjugo minuter.
Några mindre bonusfiskar kom emellanåt också och helt klart var det ett hyfsat ställe vi var på.
Laxen hade 10,2 och jag 9,3. Tyvärr hittade de andra inte i något riktigt bra med fisk och hade runt 6,4 bägge två.
Vi landade på dryga 32 pannor och en 10:e plats.

Bara att glömma, smörja in såren och komma igen:-)

Stockholms Pimpelfiskare fiskade hem laggguldet med nästan 45 kg i kassen. The Hallboys, konsulent Lehtevä och Roger Johansson var de som sluggade hem guldet. Stort grattis till dem och alla andra medaljörer förstås!

Extra grattis till klubbens Anna Mattsson som snodde hem guldet i yngre damjunior! Bra jobbat.

Vad gäller den individuella delen så vann Leif Lothström, Fyra fiskar, med sina 15,8 kg. Inga kända tips på Leffe så oddset var bra:-)
Mitt tips Mats Larsson skramlade in på tredjeplats och det innebär att jag vann tipstävlingen då jag var liksom närmast;-) Jesper Dyberg var den enda som jag såg också nämnde Mats:-) men han hade ju garderat(som vanligt)
Pelle drar fisk under fredagsträningen
Björne i profil, snygg luva!
Starten går Fållorna Här kollas fisken innan invägning


Mälarborre
Lunsdragaren får äntligen hålla i en rejäl firre, 1,2 kg :-)
Svenska mästaren väger in sin påse
Stefan GrenThomas LarssonTimpa
Hillmann får en värmande klapp av Björne
Ankarberg "Onda ögat" ;-) (var fan hittade du den looken?)
Guld till AnnaStålkvinnan Ingrid Lundmark, 87
S-O Holmberg, Smedjebacken. Sveriges coolaste och definitivt en av de bästa. Kolla gärna vad han fiskar med så kan ni snart lägga ner alla teoretiska diskussioner :-)

Herrmedaljörer, Magnus Nydal Pk Nordic, Leif Lothström Fyra fiskar, Mats Larsson Gnesta


Kommentarer
Postat av: Åsa-Nesse

Snygg å finer artikel Mannen.De i förbundet borde anlita dina tjänster. Tjingalong.

2011-02-24 @ 07:48:33
Postat av: Fredric Ankarberg

Hjälp, blir nästan rädd för mej själv där:-)

Fast det var nog inte så farligt som det ser ut och hur som helst väldigt kul och intressant läsning!

2011-02-24 @ 12:16:15
URL: http://www.vimpirken.com
Postat av: Åsa-Nesse

Fredrik tänker nog på sin dålia timme , som han hade under tävlinga.

2011-02-26 @ 04:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0