Vad ska vi med djur till överhuvudtaget? Människor? Kill them all

http://st.nu/opinion/ledare/1.2679463-skriet-fran-vildmarken

 
Finns inte mycket att säga mer än att...Jag är inte emot varg, jag röstar inte på partier som ökar klyftor i samhället, jag läser väldigt mycket(och det är inte serietidningar), jag tycker vi människor ska vistas i naturen på naturens villkor, jag tar 130 kg i bänkpress en dålig dag OCH jag är heligt trött på idioter!

Har nämnt det förut, när människor börjar ifrågasätta vad vi ska med olika djur och ifrågasätter nyttan av detsamma är mänskligheten ute på en farlig väg.
Samtidigt har dessa figurer noll kunskap i hur naturen fungerar och ska fungera, ekologi kallas det visst.

Från djur till människa är sedan steget väldigt kort.....Finns ju till och med de som kallat mig apjävel

Fanns väl nån snubbe nedåt Tyskland som ifrågasatte värdet i en grupp människor och gjorde enligt sin övertygelse. Vi vet ju hur det gick

Kommentarer
Postat av: K

Tja, vad ska man säga broder?



Människan är bra lustig (om man väljer att se det ur den synvinkeln). Ofantligt korkad ledare. Drypandes av dynga som avfärdats som rena skiten redan vid debattens början för flera ljusår sedan. Detta av folk som faktiskt har bättre insyn i frågan än någon annan som kladdat i ledaren eller för den delen på kommentarsssidan. Men just ja, det är ju bara sådana där "förståsigpåare" från Stockholm som inget vet. Annat är det med den intellektuella armadan ute i byarna, som alldeles själva tänker ut sakernas tillstånd på sina egna kammare. Små käcka teser som de sedan upphöjer till universell giltighet, hur dumma de än är.



Ledaren är för dum för att kommenteras. Argumenten är sedan länge pulveriserade och tillintetgjorda, så de behöver man inte bemöta igen. Min enda lilla fråga är hur fan man som seriös tidning väljer att publicera sådan skit på ledarsidorna?



Å andra sidan upphörde journalistiken med sin objektivitet och seriositet för länge sedan. Vi behöver inte gå längre än till lokalredaktionen för vår egen lokaltidning för att se det.

2011-02-01 @ 00:29:24
Postat av: Mr Pink

"Intellektuella armadan ute i byarna" Hahaha, gillar den formuleringen:-) Gillar förresten hela kommentaren;-)

2011-02-03 @ 13:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0