V75 Hagmyren

Jackpot på travet imorgon och eftersom GrevNils efterfrågar min ranking innan tipsnissarna förstört mina vinklingar så kommer den här. Har ju haft några klockrena vinnare på slutet utanför V75, bland annat Orfeus Brodde i tisdags som var min stora idé......Spikade jag? Tog jag ens med den? Lyckades med konststycket att spika en annan häst i samma lopp:-P Vilket betyder att jag egentligen är sämst.....så håll till godo med tipsen;-)

För den delen är omgången inte så sprängfylld med idéer, lite småtråkig omgång.

Avd 1: Här är kanske Svanstedts 7 Mellby Sambuca stenklar. Såg hursomhelst jäklig fin ut senast då den vann. Letar man skrällbud ska man inte glömma 12 Agobra Rubin som snubblar på bra på upploppet. Kan vara skrällen!

A: 7 B: 9-12-3-10-5-4-6 C:8-2-1-11

Avd 2: Stolopp vilket oftast betyder svårlöst. Tycker dock inte det då bästa hästen är 5 Celebrity Madonna, visserligen ett spår som kan ställa till det men går den iväg så är den med på målsnöret. Räknas gör också 2 Draw The Line som gör bra lopp mest hela tiden.

A: 5-2 B: 14-12-6-8-15-7-3 (nånting sånt, orkar inte ranka alla kameler)

Avd 3: En billig gulddivision där mina slantar läggs på 7 Alvena Pele. Tror den tar spets här och då ska det vara bra chans. Lyckas 1 Reven D'Amour svara spets blir det svårare för Alvena. Skrällen här är 10 Clear Sign, långskott förstås men varför inte?

A: 7-1 B: 10-3-6-12

Avd 4: Svååååårt. Här är det många startsnabba men kanske 5 Miss My Money(ja, det gör jag) är allra snabbast och kan rinna undan från spets. Blir det ordentlig körning gynnar det naturligtvis favoriten 3 Mugger M.M. Passa 2 Mack Pointer

A: 5-3-2 B: 1-12-4-10

Avd 5: Nordisar och förstahäst här är 15 Myllarfaks. Kort distans och snabba sommarbanor har dock inneburit problem för större favoriter än Myllarfaks. Kanske någon på start kan hålla undan? Nää, det vet i fan. Garderar man kan man iaf ta med 10 Snygg och 11 Farmfurir.

A: 15 B: 10-11-12-8-5

Avd 6: Här blir troligen 7 Le Cannibale favorit och den ska väl med men är inte min förstahäst. Det är istället i toppform varande 6 Maxwell Mayday som vann från dödens senast. Skrällarna här som måste med är 9 Trustworthy Ås och 10 My Samba, den senare var blek senast men det berodde på problem med huvudlaget som ramlade ner och gjorde My Samba la ner rörelsen.....Brukar speeda kvickt och kanske hänger in läppen på linjen.

A: 6-9-10 B: 7-5-1

Avd 7: Dagens spik även om den går upp i klass blir 10 Nantucket. Den tror jag mycket på. Visst är 9 The Man och 5 Orlando Croft värdiga utmanare men på min bong blir Nantucket spik. Kommer dock ihåg att senast jag spikade den så var den naturligtvis blek som ett urtvättat spöke.....:-P Skrällen är 7 Your Dreamgirl

A: 10 B: 5-9-7-3-11-1


Inte mycket till tips men lycka till ändå:-)

Kommentarer
Postat av: greven

Fick du inte 7 rätt nu med den klockrena rankingen får du aldrig sju rätt. Om du har missat så sluta lyssna på andra................

2011-07-31 @ 01:18:38
Postat av: Mr Pink

Fick inte 7 rätt:-( Spikade Mack Pointer, det var ju bra MEN missade Farmfurir....Hade Myllarfaks, Snygg och Idenors Peter...skulle gått på min ranking där men....:-P

2011-07-31 @ 08:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0