Bad back

Här händer inte mycket.

Tillbringat en tid i Stockholm för rekreation och inhämtande av livslust. Gick rätt så bra.

Men att få tillförsikt att hålla i sig är ju svårare. Bastarden till rygg krånglar och smärtan idag har inte varit av det mer trevliga slaget. En mycket hårdhänt och bra massage fick det att släppa något och nu kan jag ju sitta till och med. Tack kära H! Blir antagligen svårare att ligga....:-P

*****

Fast man kunde ju suttit på en planka i Japan, blöt om fossingarna, lite sådär mysigt självlysande OCH ont i ryggen....DET hade varit sämre, mycket sämre. 

Att människan tar kål på vår jord är ställt utom all tvivel, frågan är bara när? Kärnkraft är sååå bra sägs det....Visst, om man tycker att det är helt okey att vi lämnar avfall till alla våra efterlevande. Avfall som måste lagras i 100 000 år! Någon som tror de valt avfallsbehållare genom att läsa någon Bäst i Test-artikel? Nä, just det. Ingen jävel vet om kopparbehållarna som avfallet ligger i kommer att klara korrision så jävulskt länge.

Kärnkraft är farligt. Säg för fan inget annat.

*****

Fick påhälsning av farbror Gösta Olsén idag. Nu kan han borra snabbt och lättsamt med sin nya Mora Nova.
Fick en hembakt limpa och en rekommendation vad som skulle läggas på limpskivorna....Ägg Benedictin. Blir till att prova:-) Tack Gösta.

*****

Hoppas morgondagen innebär att vakna utan värk. Då kan man kanske få något gjort. Längesedan man fick ynnesten att frilägga en förtvinad lårmuskel på en rullatorskjutande pensionär. Skulle vara kul.

*****

Nästa helg blir det en rejäl batalj. Dags för vårmästerskapen i frågesport. Till denna omgång har vi öppnat upp vår stängda värld och skickat ut ett wildcard till herr Knogen:-) Det har accepterats och om den gode Knogen bara kan visa upp liite mindre betänketid på frågorna än vad han gjorde sist under den berömda duellen mot Kompassen så slipper han i alla fall bli uthängd på balkongen under den första timmen;-)
Ska bli kul. Har inte pluggat något extra utan förlitar mig på att mina frågor INTE kommer den här gången heller och att det ska räcka med kunskapsgrunderna som lades i 7-12 årsåldern instängd i ett mörkt källarrum;-)

*****


Kommentarer
Postat av: prippen

ser fram mot detta starkt. Känner själv att jag förlorat mycket av mina kunskaper genom nån form av hjärnblödning. Men inbillar mig trots allt att jag ska kunnna tvåla till dig ordentligt ändå ;)

2011-03-19 @ 01:44:52
Postat av: Mr Pink

Tvåla till? Jag tänker fan inte bada med dig;-)

2011-03-19 @ 08:58:54
Postat av: prippen

VA !! Inget bada :)

2011-03-19 @ 23:22:42
Postat av: Mr Pink

Hallå! Vi blir tre den här gången, har du glömt det? Tvivlar på att Knogen, även om han är dvärgväxt, bara vill sitta på badmattan och glo....:-)

2011-03-19 @ 23:36:15
Postat av: prippen

Har du några oöppnade kort kvar eller ska jag inhandla något?? Ger mig fan på att du har dubletter på dina spel ;)

2011-03-19 @ 23:56:44
Postat av: Mr Pink

Du kan luta dig tillbaks i trygg förvissning om att det kommer att finnas oöppnade kort i tillräcklig mängd:-) Har nya Bezzerwizzer, Vagabond och några andra helt nya saker. Tror det ska räcka till.

Eller har du sett något som skulle passa?

2011-03-20 @ 08:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0