Champion! Master! God!....Ähh....;-)

En tidig start igår eftermiddag blev det. Mina kombattanter snubblade över tröskeln strax efter 15.00 med en och annan påse med tvivelaktigt innehåll i nävarna:-)
Höll då på med middagen som sedermera landade färdig på tallrikarna. Men först ordnade Knogen till varsen Ti Punch till fördrink. Inhemsk karibisk rom, råsocker och lime fick smaklökarna att ställa sig på vid gavel.

Efter att kamelerna sprungit bort sig någonstans runt fjärde avdelningen startade vi frågesportsmästerskapet med Bezzerwizzer. Bäst av 5 rundor skulle spelas och det tog sin tid. Närmare 5 timmar och mitt i Earth Hour var det färdigt. I stearinljusens sken lyste anteckningarna att jag i fjärde rundan avgjorde och tog min tredje omgångsseger:-)

Då var ställningen 3 till mig, Prippen 1 och vår käre Knog 0.

Vi fortsatte i makligt tempo och frågekort i ämnet 80-talsrock/pop blev nästa runda. Där klev Knogen fram och vann omgången genom att vara först till 10. Själv hade jag 9 och Prippen 7.

I totalställningen 3, 1, 1 i samma ordning som ovan.

Sedan var det dags för frågekort med sex ämneskategorier och först till tio rätta svar.

Där kom jag först till tio, Knogen 8, Prippen 6

Totalt 4,1,1

Nu började klockan närma sig.....typ sent. En runda till och först till tio bestämdes och segern var skönt nog redan i hamn. Sista rundan vanns igen och Knogen 6, Prippen 4. Totalt blev det då jag 5 , Knogen 1, Prippen 1

Så årets champion blev den otroligt ödmjuke, snälle och framförallt väldoftande klassliraren......JAG! :-)

Jäkla skönt faktiskt! Alltid en liten prestige(iaf för mig) att spöa dessa kunniga herrar. Och jag tar för givet att de vill ha revansch och därför har pluggandet börjat, läser och lyssnar just nu på en bok om ugglor;-)

Tack, mina vänner. Det var en kul kväll. Hoppas ni kan stå ut med mina divalater även framöver:-)


By the way, sätter in en bild på skådisen som var ett av svaren igår. Tror det var där någonstans ni insåg att det här är allvar;-) 

Bruno Ganz, schweizisk skådespelare i sin gestaltning av en betydligt mer känd figur





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hurra Hurra vad du är bra!



2011-03-27 @ 17:36:38
Postat av: Åsa-Nisse

Grattis till utklassninga. Lyssna på uggler låter gött mä berguvs dön i marsanatta å kattugglemjaou vid fullmåne. Här i bygda ä korpabrunstet i full gång å bofinken smattrar sitt köttfärssåsstön för å locka honera, på tal om ugglor alltså. uhuuuuu från Knohult.

2011-03-27 @ 18:28:09
Postat av: prippen

ödmjuk var ordet :)

2011-03-27 @ 18:38:31
Postat av: Knogen

Vi lär ju bli så illa tvugna att stå ut med dina divalater, för revansch ska vi fanimej ha! ;-)



Jag kanske får tillfälle till ett läxförhör i verkliga verkligheten då, eftersom ugglorna ropar som mest intensivt nu. Ja, såvida det inte blåser megaorkan, som det gjort nu på slutet förstås :-)



Tack för en trevlig kväll!

2011-03-28 @ 13:38:37
Postat av: Mr Pink

Vi får ordna ett revanschmöte när vi känner oss manade:-) Vad gäller läxförhör så avböjer jag nog ett sådant men ett besök i verkliga verkligheten med uggleprofessorn skulle vara kul:-)

2011-03-28 @ 17:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0