Läderfyllare

Jojo, där ser man. Ett gäng sedlar skvätte ner på mitt Atg-konto efter travtävlingarna på Bollnäs i tisdags. Känns alltid skönt när kamelerna rör sig som jag tänkt:-) Kan medge att det blev ett litet glädjevrål framför livesändningarna när Fredrik B Larsson lotsade in en av mina spikar, Caballion, i sista loppet. Det betydde iaf att man med marginal kan betala den beställda Colmicboxen och allt mäsk:-) 38 laxar smakar alltid fågel;-)


*****

Nog blir man fundersam när en styrelseledamot i en fiskevårdsförening arbetar MOT allt vad god fiskevård betyder. Hur fan tänker man då? Svaret på den frågan är att man tänker FEL och jävligt dumt. Kraftverk och dammar kan aldrig likställas med god fiskevård. Den här herren och hans anhang vill bygga kraftverk, vill bevara damm och cykelturen de är ute på verkar inte ta slut i första taget.
 
Mycket irriterande för en så sansad själ som min egen;-)


*****

Idag blev det en promenad på 1,5 timme. Att det var så slitsamt att promenera:-P Varit sänkt på eftermiddagen och den städning som skulle företas sköts upp till förmån för slutna ögon och lite skönhetssömn. Kan väl tänkas att man greppar dammsugaren nu på kvällen istället. Vill ju det ska vara fint hemma när offerlammen kommer på lördag för att försöka spöa mig på frågesport;-)


*****

Såg en film häromdagen " High Lane" . En fransk film om ett gäng klättrande ungdomar som ska ut på en gammal klätterled. Den är gammal, den är stängd och föga förvånande så snubblar de iväg ÄNDÅ:-) En del riktigt svettiga scener för de som är en aning höjdrädda. Glidande vajrar i vajerlås, glidande rep och svettigt värre faktiskt. Sen vore det ju inte en film som jag tittar på om det naturligtvis inte fanns en liten snubbe som fördriver tiden i bergen med att slakta oaktsamma halvidioter:-) Klart sevärd och får tre avskurna, gurglande halsar i betyg.





Kommentarer
Postat av: prippen

Är det nåt jag törs titta på tillsammans med veronica eller blir vi osams i två veckor som vi blev med a serbian film ? :)

2011-03-25 @ 13:08:39
Postat av: Mr Pink

Den här funkar:-) Bara "normalt" våld här;-)

Jag varnade för A Serbian film, så skyll inte på mig;-)

2011-03-25 @ 15:27:29
Postat av: Stefan Swee

Får gratta dig till smaken av fågel:-) önskar man kunde tillaga något dyligt själv;( men man får väl gnaga på fiskbena som vanligt. Swee

2011-03-25 @ 18:13:16
Postat av: Mr Pink

Tack Stefan:-)Är nog snart tillbaka på fiskbena jag med:-P

2011-03-26 @ 09:19:52
Postat av: Åsa-Nisse

Voine voine se man på en hästkrake som gör som en vill Dä ä bare å gratta te laxera Tävlingsfritt ida så dä ble finfeske i sola. Knallröer i syna , men dä ä nåt en får ta å lika så fileeriet som snarast sa sätta åsta. Gött mä en fillekniv från Nova när hantverket ä fläskisar i halvkilosklassen.Tagna på favvokroken " Svullo" för fet för borrar unner 3 hekto. Lycka te mä frågesportstävlinga-turneringa-sopa hemmet mot knogen å va de nu heter. Eulalia ger slängkyss hälsn. från Åsen

2011-03-26 @ 17:55:02
Postat av: åsa-nisse

Svullo ä igentlien lite hemli , men ja kan avslöja att den innehåller både fläskasvål å finmalder pelletslax blannat i epoxin. Så ä dä å så bli dä ,som vädergubben säger. Nesse

2011-03-26 @ 18:24:34
Postat av: Mr Pink

Tackar, Nesse!:-) Den där Svullokroken låter som något man borde få tillgång till;-) Den är åtminstone namnmässigt i full symbios med undertecknad:-)

2011-03-27 @ 17:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0