Vinande vindar och GrevNils

GrevNils, Danne och Robban förärar Orsa med besök och idag åkte jag ut till dem på Skattungsjön. Vi var vid holmen of course.
När jag kom ut hade de fått några enstaka abborrar och det blev inte mycket mer heller. Trögflirtade som fan. Lyckade få EN liten abborre.
Till glädje för herr Greve då förstås, som lurade 6 stycken. Inget höjdarfiske men en eld och några Bullens pilsnerkorv förgyllde timmarna ändå. Ett jäkla väder med hård blåst var inte direkt kul.

Nu ska jag strax åka och hämta dem i Skattungbyn så blir det travkik hemma hos mig innan käk nere på bowlingen. Lär ju vara dödare än vanligt i Orsa med tanke på att de flesta åker in till Mora den här veckan. Men vi blir i alla fall fyra där nere:-) Och så räknar jag med Zlatan på storbildarna förstås. Juve-Milan ikväll. Viktigt.

Har slamrat fram delar av barskåpet få se hur pass sugna herrarna är:-)

Själv ska jag ju köra Vasaloppet imorgon så tar det lite piano med alkoholintaget....tror jag, åtminstone inget efter 01.00.

Asfaltsdjungelns hopp i Orsa ikväll, Snurre Sprätt och Daffy Duck
Om ni undrar över vad Greven har på huvudet så förhåller det sig faktiskt så att han ropat in det mesta på Ebay, det var auktion på håret som Jarmila Kratochvilova rakade av sig i skrevet när hon lade karriären på hyllan. Greven bjöd högst och virkade sedan ihop den här klassiska vinterluvan
Pensionärs-Danne trivs i solen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0