Breeders med tipsen

Längesedan det var några konkreta travtankar på bloggen. Råder bot på det nu och om de är sunda är inte upp till mig att avgöra.
Roliga lopp är det i varje fall och tanken är att det ska bli tungt i plånboken efter lördagkvällen.

Avd 1: Kadett C.D blir favorit och det kan man inte bluddra för mycket om. Han är i Gretzkyform nu och kanske vinklar ut det här gänget upp på läktaren. MEN jag gillar en av kamelerna lite extra och det är 4 Orfeus Brodde som inte är någon bluff. Trolig spets här och att Uhrberg släpper är lika troligt som att Grekland får ordning på finanserna imorgon. Skulle möjligen vara om Papandreo följer min blogg och skriver av tipsen..

A: 4 B: 2-1-9-3-7 C: 8-10-11-6-12-5


Avd 2: Nettan Palema i bra position drar på sig flest streck och är väl också en stark favorit. Men inget man bankar tycker jag. 2 Aisle Stand har varit bra hos Sjöström och är min förstahäst. Kan få loppet här. 9 Cruise Speed spurtar alltid starkt så passa den. Storskrällen som det varit en del stim om i de senaste loppen är 8 Jitanes, men att det ska gå att vinna från spår 8 är nog en utopi trots allt.

A: 2-1-9-3 B: 8-5-4-11

Avd 3: Guld och jämnt startfält. Tycker det är öppet även om 1 Timetosaygoodbye kanske kan hålla nosen först från början till slut. 7 Marshland ska i alla fall passas nu med lopp i kroppen. Även 8 Oracle håller jag upp trots uselt läge.

A: 1-7-10 B: 8-5-4-9-11-2-6-3-12

Avd 4: Så bra som 4 Vincennes varit på slutet så tror jag på favoritseger här. Utmanare är naturligtvis i första hand 3 Mermaid Ås och 2 Unleash Face. Men tror Mermaid får göra jobbet utanpå Vincennes, Ludde kör galopp som vanligt.

A: 4 B: 3-2 C: 8-1-5-6-9-7

Avd 5: Här är jag mest inne på 13 Eliott Hall men det kan bli långt fram till bland annat 2 Kristin Broline som Svanen låter väldigt uppåt på. 5 Outlaw Merci är en gedigen häst som kan skrälla. Storskräll kan 6 Igloo Skift vara

A: 13-5-2 B: 6-11-9-14-8

Avd 6: En häst som mina ögon följt, mina tips också för den delen, är 1 Mr Vida. Gillar den och det blir min tipsetta i det här grymma loppet. Dubblar dock A-gruppen med Kihlström och 9 Perfectly Enough vars spurt tuggar ner de flesta, alla?  Storskrällvarning på 10 Disco A.E som Melander varnar för.

A: 1-9 B: 2-3-4-10-6-5-8

Avd 7: Här bör man strecka hela fältet, tycker det är i det närmaste olösligt. Kanske 1 Caddie Comet kan leda från start till mål? En häst som är ett måstestreck är iaf 11 Gills Abbe! Det kan vara miljondraget:-)

A: 1-11-9 B: 8-5-6-4-10-2-3-7-12

Lycka till

Kommentarer
Postat av: Nilox

Äntligen en gammal goding som är tillbaka!

Mina miljondrag!

1.Tror mest på 4an men se upp med adielsson nr 7

2.aislestand ett spikförslag men vid gardering se upp för roxasisu som skall utrustningsändras.

3.I från skogen hörs ett rop! spela alltid .......... 9% man tackar

4.3-åriga ston ! en eller alla

5.Igloo skift , bästa kusken!

6-7 . DD är Jormas Dubbel dvs 6-1

haha det är lätt med trav..................

2011-11-05 @ 09:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0