Vattnet har fryst

Så blev det då en tur ut i skogen för att kolla upp isbildningen på några tjärnar. Om det kanske fanns möjlighet för två riktiga heffaklumpar att ta sig ut på isen utan vattenskador 

Weine plockade upp hemma vid residenset i god tid och jag stod i startgroparna, handledsskydd på och förmaningar i hjärnan om att inte belasta handleden.
Åkte till den beryktade och skandalomsusade Märratjärn och efter en stånk och pustpromenad a la grande av de två fysiska praktexemplaren till kroppar så stod vi vid iskanten.
Konstaterade 5 cm is och Weine traskade ut med försiktigt, issprickande steg. Jag gjorde en manöver på land bort till dit vi skulle fiska och sköt sedan försiktigt skryllan framför mig ut på isen. Det gick bra och efter en stund studsade vi runt obehindrat.

Tyvärr var fisket trögt och efter en liten napprusch så tog det helt slut. Det var en solig och fin dag så dagen som sådan får godkänt:-)
Weine hade 2060 gram mot mina 1350 gram. Jag hade 20 stycken abborrar.

Några kalla nätter till och det är riktigt fin is på de flesta ställena. Vi kollade en tjärn till alldeles ovanför Märra, där tog vi oss inte ut då det var bara 3 cm. På hemvägen stannade vi till vid Gäsen, den hade lagt sig helt men bara 1,5 cm


Kommentarer
Postat av: Åsa-Nisse

Härligt å se dessa fysiska praktex på den blanka isen. Tyckte Veine såg lite tunn ut eller va det reflexera i isen som förvillade. Vi höppas på näste helg å stortandens ilskna rovriddare.

2011-11-16 @ 21:38:51
Postat av: Mr Pink

Måste varit reflexerna, Nisse!;-) Tandsjön är framflyttad en helg har jag för mig att Jörgen sa igår till mig...Så du får ladda batterierna tills dess:-) Väl mött

2011-11-16 @ 21:41:34
Postat av: Åsa-Nesse

Ok bossen. Så sa dä bli.

2011-11-17 @ 22:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0