När tänkande delar havererat

Ja, verkligheten är ju tydligen så att markägare mobiliserar och en av deras stora mål är att bygga kraftverk vid Stackmoradammen. Kraftverk. Ja, ni hörde rätt.

Vet inte helt säkert men någon allvarlig åkomma tycks drabbat de här figurerna. Att det är samma figurer inblandade som också vill bilda en egen enklav här uppe där vi inte tar hänsyn till nationella mål gällande vargen, är föga överraskande.

Inte för att jag är insatt i regelverk, lagar och förordningar MEN var det inte så att Fortum fick nej på sin begäran att få bygga kraftverk i Oreälven. Eller det behöver jag inte fråga, det var så. Fortum fick nej i flera instanser. Fortum som väl en liten smula kan betecknas som ett bolag som sysslar...typ...med kraftverk.

Nu tror alltså de här pajasfigurerna att DE ska få ett JA på att bygga ett kraftverk. Ett gäng markägare utan hum om rätt eller fel. Hur fan tänker man då? Antagligen väldigt begränsat, väldigt inskränkt och väldigt fel.

Kan ju förvisso vara så att jag har fel men det har ju fan inte inträffat de senaste 48 åren så varför nu? ;-)

Att den drivande i frågan är en som ingår i fiskevårdsområdets styrelse är ju ett synnerligen flagrant övertramp av denna pajas. Så totalt utan kunskap, så totalt missanpassad i ett fiskeVÅRDSområdes styrelse!

Hoppas fler inser vilken samling jönsar de här figurerna är och avfärdar dem med bestämd hand.




Kommentarer
Postat av: Roger Järling

Lilja du får boka av Örebro!!! löjan är redan där så det är väl inget mete som passar dig.

2012-04-06 @ 09:55:33
Postat av: Mr Pink

Det finns inget mete som passar mig;-) Åker ju till Örebro för å träffa kompisar som dig, Rocco :-)

2012-04-06 @ 15:19:52
Postat av: Roger Järling

Var inte blyg nu löjspöt sitter som gjutet på dig har jag sett även andra spön,nu är även jag anmäld ses där skall dit imorgon igen.

2012-04-06 @ 17:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0